Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
  • 1 OCO LAP 70
  • 2 HAM + 2.736
  • 3 SAI + 15.018
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
  • 1 VER LAP 1
  • 2 RUS
  • 3 HAM
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
  • 1 VER LAP 72
  • 2 HAM + 20.932
  • 3 BOT + 56.460
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
  • 1 RIC LAP 53
  • 2 NOR + 1.747
  • 3 BOT + 4.921
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
  • 1 HAM LAP 53
  • 2 VER + 53.271
  • 3 SAI + 62.475
ita
tur
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
rus
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
tur
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
usa
bra
vr 12 nov - zo 14 nov
Quali za 13 nov
Race zo 14 nov
mex
Fallback flag
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
Fallback flag
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
tur Turkije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Mercedes

Mercedes geeft strategische blunder toch toe

Daar stond 'ie dan, Lewis Hamilton. Bij de herstart van de Hongaarse Grand Prix was hij de enige coureur die niet naar binnen reed. Een fout, erkent Mercedes nu toch.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes
Direct na de Hongaarse Grand Prix gaf teambaas Toto Wolff nog steeds aan dat hij 100% achter de keuze stond om Lewis Hamilton niet naar binnen te halen voorafgaand aan de herstart van de race. De Brit was de enige coureur die ervoor koos om door te rijden op de intermediate band, terwijl alle andere coureurs besloten om wel naar binnen te gaan voor een setje droogweerbanden.

Daardoor stond Hamilton als enige op de grid, pitte hij een ronde later en moest hij achteraan aansluiten. Uiteindelijk werkte hij zich nog knap op naar de tweede plaats, maar op papier had het na de schade voor al zijn concurrenten eigenlijk een makkelijke zege moeten worden.

Mike Elliott, technisch directeur van Mercedes, blikt enkele dagen later met een frisse kijk terug op de race en moet toch toegeven dat zijn team een strategische fout heeft gemaakt. Toch wil hij even benadrukken dat het zeer lastig is om dit soort keuzes te maken. "Achteraf gezien hebben we duidelijk de verkeerde keuze gemaakt."

"Je moet echter bedenken dat deze beslissingen zeer, zeer lastig te nemen zijn. We hadden moeite met de bandenkeuze bij de herstart, maar alle teams reden uiteindelijk op de intermediate band naar buiten. De andere teams kwamen snel van hun keuze terug en dat hadden wij duidelijk ook moeten doen."

Omdat Hamilton echter aan de leiding van de race ging, was het een nóg lastigere keuze, verklaart Elliott. "Als je de eerste wagen bent, dan is het lastiger voor ons als team dan voor de rest. Als je verder achteraan rijdt, dan zie je wat de anderen doen en kan je daar op reageren en die informatie in je voordeel gebruiken.

"Het tweede probleem is dat onze pitbox de eerste was in de pitstraat. Als wij een pitstop zouden hebben gemaakt en de rest volgde ons naar binnen, dan was het lastig geweest voor Lewis om weer uit zijn pitbox te rijden. Dan zouden we enorm vertraagd worden, maar ook was er een kans dat we schade op zouden lopen door een botsing met een andere coureur."

"Daarom wilden we conservatief zijn, zeker met de kennis dat onze grote rivaal verder (Max Verstappen, red.) ver achteraan reed", zo vervolgt de technisch directeur. "Achteraf gezien was een pitstop echter beter geweest, zelfs als we vertraging hadden opgelopen in de pitstraat", aldus Elliott.

Red Bull en Verstappen hebben een serieus probleem

De GP van Hongarije verliep niet naar wens voor Max Verstappen en Red Bull na een strike van Valtteri Bottas. Bovendien heeft het team na twee races op rij met crashes een serieus probleem. Alles over de GP van Hongarije wordt besproken in de nieuwste RN365-podcast. Beluister 'm hieronder!

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Hongarije 2021

Het laatste nieuws over de Grand Prix van Hongarije, direct vanaf de Hungaroring.

24 reacties

    x
    RN365-podcast Niet Hamilton maar Verstappen de grote winnaar in Rusland