Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Mercedes

Mercedes kondigt zeer lucratieve sponsordeal aan

Het nieuwe jaar is pas net begonnen, maar Mercedes komt al met mooi nieuws. De Duitse renstal heeft namelijk een deal gesloten met sportgigant Adidas.

Hamilton Abu Dhabi Qualifying
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Mooi nieuws voor Mercedes: de Duitse renstal heeft er een nieuwe partner bij! Het gaat om het Duitse sportgigant Adidas, dat Puma zal vervangen als sponsor en kledingpartner. Naast de betrokkenheid in het ontwikkelen van de teamkleding zou er ook een flinke som geld mee gemoeid gaan. Het gaat naar verluidt om een deal van minimaal 30 miljoen dollar, zo heeft RacingNews365 begrepen. 

Als officiële partner van het Mercedes-AMG PETRONAS Formule 1-team zal Adidas ook verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen en leveren van de teamkleding van de Duitse renstal. De kledinglijn zal in februari gepresenteerd worden en zal op den duur ook beschikbaar zijn voor fans. 

Mercedes-teambaas Toto Wolff is ontzettend enthousiast over de samenwerking, zo laat hij weten in een officieel statement. "Onze samenwerking met Adidas is een duidelijke indicatie van onze intenties, nu we als team een nieuw hoofdstuk aan ons verhaal toe gaan voegen. Adidas is een iconisch merk en deelt onze toewijding voor topprestaties én stijl. Met dit nieuws kondigen we een baanbrekende samenwerking aan die de betekenis van kleding voor het team én de fans opnieuw zal definiëren. We zijn ontzettend enthousiast om met Adidas samen te werken, ook in de strijd in het kampioenschap."

Ook Bjørn Gulden, de CEO van Adidas, reageert verheugd. "We zijn blij om weer terug te zijn in de wereld der autosport! De interesse in autosport, met in het bijzonder de Formule 1, groeit hard. De sport bereikt een nieuwe doelgroep en heeft ook een grote invloed op de sportcultuur. We zijn ontzettend trots om de nieuwe officiële partner van Mercedes te zijn, een van de meest succesvolle teams aller tijden."

"Samen delen we de passie voor snelheid, innovatie en performance. We zullen het team en de coureurs steunen in het opzoeken van de limiet op de baan, terwijl we naast de baan hopen de sport nieuw perspectief te bieden met het introduceren van mooie lifestyle-producten en het bereiken van een nieuwe generatie fans. We kijken er echt naar uit om samen met Mercedes te werken én te winnen."

Praat mee!

Viaplay
x
Breaking FIA haalt ook Loeb uit Dakar Rally, Dacia protesteert