Lewis Hamilton tikte met zijn linkervoorwiel de rechter achterzijde van de Red Bull RB16B van Max Verstappen aan. De schade aan de auto van de Nederlander was na diens zware crash enorm, maar ook de Mercedes kwam niet ongeschonden uit de strijd. "We kampten met een kapotte velg. Dat had zeker een DNF opgeleverd als de race niet zou zijn stilgelegd middels een rode vlag", zo legt Andrew Shovlin, Head of Mercedes Trackside Engineering, uit aan onder andere RacingNews365 . "Voor de rest viel de schade eigenlijk nog reuze mee, los van een warmtesensor van de banden die los wat getikt. Die sensor wapperde een beetje rond. Gelukkig was dat het minst belangrijke onderdeel van de voorvleugel." Ook Shovlin is namens Mercedes van mening dat de straf voor Hamilton onterecht was. "Geoordeeld op basis van de reglementen zat Lewis voldoende naast Max om genoeg ruimte te krijgen van Verstappen." "Kijk je naar de sprintrace en de eerste ronde van de hoofdrace, dan zie je dat Hamilton steeds eieren voor zijn geld moest kiezen om een aanrijding te voorkomen." "Max rijdt agressief en dan is het onontkoombaar dat daar een keer een ongeluk uit voortvloeit. We zijn blij met wat Lewis heeft laten zien, zijn teleurgesteld over de penalty, maar vooral opgelucht dat hij alsnog de race heeft kunnen winnen."
Meest gelezen