Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Mercedes slaat terug na dreigement Red Bull over achtervleugel

Mercedes is zich van geen kwaad bewust en laat zich niet de les lezen door Red Bull, zo laat het team weten in Qatar. De achtervleugel die ze gebruiken is volledig legaal, dus Red Bull mag protesteren wat ze willen.

Op de baan zat het op vrijdag in Qatar weer dicht op elkaar, maar de ogen van de media waren vooral gericht op hetgeen dat er naast de baan tussen Red Bull en Mercedes gebeurde. Christian Horner en Toto Wolff hadden in de ochtend al heel veel commentaar op elkaar. Horner wees naar de volgens hem illegale achtervleugel van Mercedes, die te flexibel zou zijn. De grote rivaal is zich van geen kwaad bewust. Andrew Shovlin, Trackside Engineering Director, heeft geen idee wat Red Bull allemaal voor onzin verkoopt, vertelt hij aan Sky Sports . "We hebben er naar gekeken en er zijn geen sporen te vinden, dus we hebben geen idee waar ze het over hebben", zo doelt hij op een uitspraak van Horner, die zei dat er duidelijk sporen aanwezig zijn op de achtervleugel waaraan te zien is dat de twee elementen over elkaar heen schuren. "Het lijkt een verhaal te zijn dat maar niet weg wil gaan", zucht Shov. Mercedes maakt zich dan ook niet druk over een eventueel protest. "Vanuit ons oogpunt zijn wij helemaal tevreden met wat wij op onze auto we hebben zitten. We hebben de FIA uitgenodigd om er zo vaak als ze willen naar te kijken en zij hebben geen problemen met onze onderdelen."

Mercedes laat zich niet de les lezen

Mercedes wil niets weten van het gezeur van Red Bull. Het dreigement van Horner, die zei dat Red Bull in protest zou gaan als Mercedes dezelfde achtervleugel als in Brazilië zou gebruiken, wuift hij weg. "We gaan naar elk circuit, kijken wat de vleugel is die daar het beste past en die zetten we op de auto. Dat zullen we ook zo blijven doen. Wij bepalen wat het snelst is, dat onderdeel zetten we op de auto en we laten ons niet de les lezen door een ander team", aldus Shovlin gepikeerd.

Viaplay
x
Topontwerper 'Newey verlaat Red Bull Racing aan het einde van het seizoen'