Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Mercedes

Mercedes wil inkrimpen in de Formule 1: "Financieel niet meer aantrekkelijk"

Mercedes zint er in de Formule 1 op aan minder klantenteams motoren te gaan leveren. Het zou financieel niet meer zo aantrekkelijk zijn als voorheen.

Ricciardo Russell Monaco
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Mercedes is op dit moment de grootste leverancier van motoren in de Formule 1. Het levert naast motoren aan het eigen fabrieksteam tevens motoren aan klantenteams McLaren, Williams en Aston Martin.

Ferrari ondertussen levert aan het fabrieksteam én aan twee klantenteams, Red Bull Powertrains enkel aan Red Bull en AlphaTauri, en Alpine neemt als enige team de eigen Renault-motoren af. Mercedes-teambaas Toto Wolff wil echter op gelijk niveau met Ferrari gaan zitten, zo maakt hij duidelijk in gesprek met de Financial Times.

"Helaas is het leasen van motoren niet meer aantrekkelijk, aangezien de FIA een limiet heeft gesteld aan hoeveel je voor motoren aan klantenteams mag doorberekenen. Dit om de kleinere teams te beschermen."

"Ik zie daarom liever dat onze motoren in maximaal zes auto's liggen. Zo kunnen we de ontwikkeling ervan beter pushen en hoeven we twee motoren en twee reservemotoren minder te bouwen. In een ideale wereld zie ik ons eigen team plus twee kantenteams met onze motoren rijden, wat zou betekenen dat we inkrimpen."

Over welk team Wolff dan zou willen laten vallen, doet de Oostenrijkse teambaas geen uitspraken.

Ook interessant:

Red Bull mag haar handjes dichtknijpen met foutenfestival Ferrari

Ferrari leek zeker van winst, maar vergooide alles. Hoe kan dat? Dit en meer, waaronder ook de F1-kansen van De Vries, hoor je in deze nieuwe aflevering met Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk.

31 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Red Bull verrast met aankondiging duizelingwekkende RB17