Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
  • 1 OCO LAP 70
  • 2 HAM + 2.736
  • 3 SAI + 15.018
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
  • 1 VER LAP 1
  • 2 RUS
  • 3 HAM
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
  • 1 VER LAP 72
  • 2 HAM + 20.932
  • 3 BOT + 56.460
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
  • 1 RIC LAP 53
  • 2 NOR + 1.747
  • 3 BOT + 4.921
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
tur
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
rus
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
tur
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
usa
bra
vr 12 nov - zo 14 nov
Quali za 13 nov
Race zo 14 nov
mex
Fallback flag
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
Fallback flag
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
rus Rusland
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Red Bull Racing

Newey: "Red Bull doet haar best om die twee ballen hoog te houden"

De balans vinden tussen goed blijven presteren in 2021 en een goede auto klaarzetten voor volgend jaar is als jongleren in het circus. Red Bull-ontwerper Adrian Newey legt uit hoe hij en het team alle ballen hoog proberen te houden.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

De zomerstop biedt teams en coureurs de gelegenheid om de batterijen weer op te laden voor de tweede seizoenshelft en uit te kijken naar alles dat nog komen gaat. Daar hoort natuurlijk ook al het seizoen 2022 bij, waarin de reglementen op de schop gaan en de Formule 1-auto's drastisch veranderen.

Het betekent dat teams nu voor een moeilijke keuze staan: in hoeverre blijven zij de auto van dit jaar nog doorontwikkelen ten koste van de wagen van 2022? Adrian Newey, de Chief Technical Officer van Red Bull, noemt het in de Talking Bull-podcast van het team een 'jongleer-act'.

"De tweede seizoenshelft is een zware last voor het team wat betreft reizen en de tijd die het van huis is. Ook is het zwaar voor de fabriek wat betreft het verbruik van onderdelen. De laatste twee races hebben daar met alle schade na de crashes ook aan bijgedragen", zegt Newey refererend aan de crashes op Silverstone en de Hungaroring.

"Maar de hoeveelheid resterende races verandert de ontwikkeling van de auto niet", vervolgt de ontwerper. "De grote uitdaging is dat we volgend jaar die gigantische reglementswijziging hebben, de grootste sinds 1982", waarbij Newey refereert aan de nieuwe regel die F1-auto's destijds verplichtte om een vlakke bodem te hebben tussen de binnenste raaklijn van de banden.

Het is dus volgens Newey een ontzettend grote verandering waarbij alleen de power unit hetzelfde blijft. "De rest wordt allemaal anders. Op dit moment zitten we - net als alle andere teams natuurlijk - in een soort balanceer-act tussen de auto van dit jaar blijven ontwikkelen waarmee we hopelijk een gooi naar het kampioenschap kunnen doen."

"Maar tegelijkertijd kunnen we ons niet volledig daarop concentreren en volgend jaar maar negeren. We doen ons best om die twee ballen hoog te houden, terwijl we ook moeten omgaan met de budget cap wat inhield dat we het team op bepaalde gebieden moesten verkleinen."

Verstappen met kop en schouders de beste coureur van het seizoen

Het F1-seizoen is halverwege. Hoog tijd om uitgebreid de balans op te maken. Er is in de nieuwste RacingNews365-podcast genoeg om over na te praten! Beluister 'm hieronder, met Ruud Dimmers, Tom Coronel en host Joris Mosterdijk.

5 reacties

    x