Toen Max Verstappen bij de herstart na de rode vlag het veld weer op gang mocht brengen, verloor hij bijna de controle over zijn bolide. In een poging zijn banden op te warmen spinde zijn wagen net niet, maar wel moest het hele veld achter hem even op de Nederlander wachten. Charles Leclerc reed in tweede positie, zag het voor zijn neus gebeuren, maar besloot om de leiding van de wedstrijd niet over te pakken. Daar dacht hij echter wel even aan, zo vertelt hij in gesprek met onder meer RacingNews365 . "Ik overwoog het", zo geeft hij toe. "Tegelijkertijd ging ik ook op de rem staan. Als ik er na de race op terugkijk, dan was het de juiste keuze, want volgens mij had hij te allen tijde minstens een wiel op het asfalt. Ik hield me dus in, want hij spinde niet helemaal, Ik dacht er dus even aan, maar voordat ik wist reed hij weer voor me." Lando Norris begreep dat niet echt, hij zou dat wel hebben gedaan als hij in die positie had gereden, zo vertelt hij. "Ik zag het allemaal voor mijn neus gebeuren", lacht hij. "Het was best grappig om eerlijk te zijn. Ik denk dat Charles hem in had mogen halen, dat is mijn mening. Op dat moment had Max de controle niet meer en ging hij naar links, maar Charles ging op de rem staan en kwam bijna tot stilstand." "Op een gegeven moment zal je echter toch Max in moeten halen", oordeelt de jonge Brit, die zijn tweede F1-podium uit zijn carrière veroverde. "De neus van de wagen van Verstappen wees voor een lange tijd richting de muur, maar goed, ik weet het niet", aldus Norris. "Misschien moeten we het eens navragen", vervolgt hij. "Wanneer is een coureur echt 'van de baan'? Max reed echter wel heel erg langzaam, dus ik denk dat Leclerc hem gewoon in had moeten halen. Als ik op de tweede plaats had gelegen, dan was ik er voor gegaan, want dan zou ik de kans hebben gehad op de overwinning. Dan is het het risico waard", aldus de Brit. Verstappen zelf is het niet eens met zijn Britse maat. "Ik was heel even van de baan, maar zodra ik weer terug kwam reed ik langzaam, omdat ik mijn stuur weer recht moest zetten. Op dat moment denk ik niet dat je me nog in mag halen", zo oordeelt de Red Bull-coureur. "Als je zoiets voor je neus ziet gebeuren, dan is je eerste reactie om op de rem te gaan staan, want je weet niet waar de auto naar toe zal gaan. Ik weet het niet, het draait om luttele seconden. Misschien heb je een kleine kans om het te doen, maar het is lastig met de banden. Als je reageert spin je zelf misschien, dat kan gewoon gebeuren", zo sluit hij af.
Meest gelezen