Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Officieel: Formule 1 verhuist in Nederland naar nieuwe streamingsdienst Viaplay

De Formule 1 heeft details vrijgegeven over hoe de Formule 1 vanaf 2022 door Nederlandse F1-fans op televisie gekeken kan worden. De sport verhuist van Ziggo Sport naar de nieuwe streamingsdienst Viaplay.

De Formule 1 heeft vandaag (donderdag) bevestigd dat de Nordic Entertainment Group zoals verwacht inderdaad de rechten van de Formule 1 in Nederland heeft verworven. Van 2022 tot en met 2024 zal de Formule 1 exclusief te volgen zijn via de eigen streamingsdienst Viaplay. Met Viaplay volg je elke race live, evenals elke kwalificatie en alle vrije training, waarbij men spreekt van een 'innovatieve, in depth programmering'. Jaarlijks wordt de Grand Prix van Nederland tevens gratis op het open net uitgezonden, evenals nog vijf nader te bepalen Grands Prix. Informatie over de lanceerdatum, prijzen en de beschikbare pakketten van Viaplay wordt in een later stadium meer bekendgemaakt. F1 TV Pro blijft als platform beschikbaar voor de Nederlandse Formule 1-fans. De Nordic Entertainment Group neemt de rechten over van Ziggo. RacingNews365 heeft begrepen dat Ziggo een bod van 20 miljoen dollar op tafel legde, waar de NENT Group met een bod van 30 miljoen dollar ruim overheen ging. Over mogelijke presentatoren en commentatoren wordt niet gesproken. Anders Jensen, president en CEO van de NENT Group, toont zich opgetogen met de deal en belooft de Nederlandse F1-fans nieuwe en unieke content: "Voor de locaties waar we Viaplay aan de man willen brengen zoeken we naar groeikansen, kansen om te innoveren, om samen te werken en om leidinggevend te zijn. Nederland voldoet aan al die voorwaarden." "Kijkend naar wat we zullen gaan bieden, heb ik er vertrouwen in dat we wereldwijd zeker 4,5 miljoen abonnees zullen hebben aan het einde van 2025. We kijken er naar uit binnenkort meer bekend te maken." F1's media-directeur Ian Holmes gelooft dat de F1 bij de NENT Group in goede handenen is: "Gezien de manier waarop ze de Formule 1 omarmen, twijfel ik er niet aan dat ze de Formule 1 op de juiste manier in de huiskamers zullen brengen van de mensen die in Nederland van de Formule 1 houden, daar waar de passie nog nooit zo groot is geweest als nu."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi