Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Viaplay

Officieel: Viaplay en F1 tekenen nieuwe megadeal

Ook de komende jaren is de Formule 1 in Nederland te zien bij Viaplay. Dat maakt de Formule 1 officieel bekend in een statement.

Verstappen Viaplay Singapore
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © RN365/Michael Potts

Het hing al een tijdje in de lucht en is nu officieel: Viaplay behoudt tot en met 2029 de Formule 1-rechten in Nederland. De streamingsdienst heeft een nieuwe megadeal getekend met de FOM. Viaplay had de rechten sinds begin 2022 in handen en mag de koningsklasse van de autosport nog minimaal vijf jaar blijven uitzenden.

Ian Holmes, Director of Media Rights and Content Creation van de Formule 1, reageert verheugd in een statement. "Formule 1 en Viaplay delen de gezamenlijke visie om uitzendingen van wereldklasse te produceren, zodat de fans op het puntje van de bank kunnen genieten van alle spanning, drama en opwinding. Dankzij onze toewijding hebben we het aantal kijkers jaar na jaar consequent zien toenemen en blijft de gepassioneerde fanbase alleen maar verder groeien. Deze historische overeenkomst is gekoppeld aan de samenwerking met F1 TV Pro, de eigen streamingservice van de F1, en zorgt ervoor dat de fans ook de komende jaren niets hoeven te missen van de beste actie op en naast de baan.”

Roger Lodewick, de CEO van Viaplay Nederland, is ook erg blij. "We zijn ontzettend trots dat Formule 1 ook de komende vijf jaar onderdeel is van ons Viaplay-aanbod. De sport was een belangrijk onderdeel van de lancering van Viaplay in Nederland. Nu, tweeënhalf jaar later, hebben we een geweldig team, een gevarieerd en hoogstaand product en een prachtige toekomst in het vooruitzicht. Met onze nieuwe lokale organisatiestructuur, zijn we nu nog beter in staat om in te spelen op de behoeftes van het Nederlandse publiek en Viaplay nog beter te verankeren in het Nederlandse medialandschap."

Praat mee!

Viaplay
x
Max Marko weet het zeker: "Dan had Verstappen nooit gewonnen in Imola"