Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 Grand Prix Groot Brittannië 2019

Pirelli dicht Ferrari betere strategie toe dan Verstappen

Waar Pirelli bij het opschrijven van de mogelijke bandenstrategieën doorgaans louter en alleen rept over éénstoppers, gaat men er in Groot-Brittannië vanuit dat iedereen minstens twee pitstops moet maken. Ze durven zelfs het woord driestopper in de mond te nemen.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

De snelste strategie die Pirelli op papier heeft uitgedacht speelt Ferrari in de kaart. De Italianen denken dat starten op de zachte banden namelijk leidt tot de snelste route naar de finish, mits men na dertien stopt voor nieuwe softs om vervolgens na wéér dertien ronden de harde banden te selecteren.

Ja, ook voor starters op de medium-compound is er een route naar de eindstreep, maar in theorie zou die net iet langzamer zijn. Men rijdt vijftien ronden tot aan de eerste pitstop, dan dertien ronden op de softs, om vervolgens ook de race uit te rijden op de hardst beschikbare compound.

Max Verstappen behoort tot de groep mensen die op medium-banden start. Met de Nederlander weten we echter dat er rek zit in het aantal ronden waarop hij op een bepaalde compound kan rijden. Mogelijk slaat de Nederlander die tweede stint in zich geheel over om van medium te wisselen naar de harde band. Een nieuw setje softs heeft hij immers niet meer.

Daarvoor moet de Red Bull-coureur zo'n 20 ronden rijden op de medium-compound en 32 ronden op de harde banden. Dat laatste deed nog niemand dit weekend, Carlos Sainz wist in de vrije trainingen echter al 25 ronden te rijden op de medium-banden.

Mocht de banden echter nog veel sneller slijten dan gedacht, dan heeft Pirelli nog driestopper in gedachte. Drie runs op softs voor achtereenvolgens acht, elf en elf ronden moeten leiden naar een vierde en laatste stint op de harde banden.

			© Pirelli
	© Pirelli

Voorspel en win

RN365 Nieuwsdossier GP Groot-Brittannië

Het laatste nieuws over de Britse Grand Prix.

2 reacties

    Officieel De nieuwe Formule 1-kalender voor 2020