Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

Kwalificatie

  • 1 BOT 1:02.939
  • 2 HAM 1:02.951
  • 3 VER 1:03.477
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Uitslag Quali
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Pirelli

Pirelli waarschuwt F1-teams: "Banden zijn volgend jaar niet hetzelfde"

De Formule 1-teams hebben recentelijk besloten in 2020 met hetzelfde rubber als dit jaar te willen rijden, omdat de nieuwe banden van Pirelli niet voldoende in de smaak vielen. Pirelli heeft de teams hierop gewaarschuwd dat het niet te vroeg moet juichen, de banden zullen namelijk niet exact hetzelfde zijn.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Na de beslissing van de Formule 1-teams om het 2020-rubber van Pirelli komend seizoen niet in gebruik te nemen, kan de Italiaanse bandenfabrikant ook volgend jaar weer de 2019-compounds meenemen naar de Grands Prix. Pirelli waarschuwt de teams echter niet te veel te leunen op de data die het afgelopen seizoen heeft vergaard.

Pirelli-baas Mario Isola vertelt voor de microfoon van RacingNews365 dat, hoewel de banden volgend jaar technisch gezien hetzelfde zijn, ze niet exact hetzelfde zullen aanvoelen als in 2019. "De teams moeten zich bewust zijn van het feit dat de banden die ze volgend jaar zullen krijgen niet exact hetzelfde zullen zijn als de compounds waarmee ze dit jaar hebben gereden. Aangezien de prestaties van de auto’s in 2020 wederom een stap omhoog zullen gaan, zal Pirelli de druk van de banden moeten verhogen om deze verbeteringen op te vangen. Daardoor kunnen de banden zich anders gedragen", vertelt Isola.

De Italiaanse baas van Pirelli's motorsportafdeling legt direct ook uit waarom dit het geval zal zijn. "Neem bijvoorbeeld de rondetijden tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi: ten opzichte van 2018 waren de teams gemiddeld anderhalve seconde sneller in de sessies. Dit is een factor waarmee wij altijd rekening houden. Pirelli ziet dat de rondetijden in de Formule 1 door de ontwikkeling jaarlijks met anderhalve seconde worden verbeterd."

Isola vervolgt. "Dit geldt hoogstwaarschijnlijk ook voor volgend jaar, wij vermoeden dat auto’s in 2020 ruim een seconde sneller zijn dan dat ze dit jaar waren. Dit betekent dat de banden meer energie moeten verwerken en dat kan alleen worden opgevangen door camber en door druk aan te passen. Voor Pirelli zelf is druk eigenlijk het enige instrument om met verbeterde prestaties om te gaan", geeft Isola toe.

Kan Max Verstappen volgend jaar met Red Bull een gooi doen naar de titel? Het panel van de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, bestaande uit autocoureurs Tim en Tom Coronel evenals F1-journalist Ruud Dimmers, sluit het niet uit.

5 reacties