Met de komst van Isack Hadjar zit er weer een nieuw lid van het Red Bull Junior-team in de Formule 1. De Fransman verdiende de afgelopen twee jaar zijn sporen in de Formule 2, waarin hij vorig jaar een sterke gooi naar de titel deed. Die strijd verloor hij uiteindelijk van Gabriel Bortoleto, maar Hadjar deed het goed genoeg om wel zijn promotie te verdienen.
In dat seizoen in de Formule 2 kreeg Hadjar echter ook op een andere manier naamsbekendheid: zijn uitspattingen op de radio. Net als toen Max Verstappen en Yuki Tsunoda vroeg in hun carrières, heeft ook Hadjar een woordenschat waar de FIA steil van achterover zal slaan. Vooral na de race in Monaco ging Hadjar flink tekeer. Het leek een makkelijke overwinning voor hem te worden, totdat een dappere strategie en een mazzeltje met de safety car ervoor zorgden dat Zak O'Sullivan ineens aan kop lag met versere banden. De woede, frustratie en teleurstelling waren meer dan duidelijk in de radio van Hadjar.
Met strengere regels van de FIA omtrent het schelden dit jaar zal Hadjar goed op zijn woorden moeten letten. Maar in de documentaire Rookies van F1TV beweert de debutant dat dat helemaal geen probleem zal zijn. "Sommige coureurs zeggen dat ze heel anders worden als de helm opgaat. Maar eerlijk gezegd voel ik me heel kalm als ik rij. Ik denk heel veel na. Ik ben me bewust van al het gevaar. Ik ben helemaal niet zo anders dan de persoon buiten de auto. Ik ben niet zo agressief als mensen denken. Maar de radioberichten laten me eruit zien als een hele boze gast."
Ook interessant:
Het Formule 1-seizoen 2025 staat voor de deur en dan kan de F1-podcast van RacingNews365 natuurlijk niet ontbreken! Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk keren in volle glorie terug en buigen zich gelijk over een veelbesproken onderwerp: de controversiële FIA-regel rond wangedrag. Beluister de podcast hieronder!
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!