Voor het eerst dit seizoen pakte Max Verstappen in Oostenrijk de poleposition in droge omstandigheden, waarna hij op zaterdag ook de sprintrace wist te winnen. Op zondag ging het echter niet van een leien dakje en moest hij de overwinning aan het sterkere Ferrari laten. Dat kwam vooral doordat Verstappen last had van overmatig bandenslijtage. Bij Red Bull stond men direct na afloop perplex en moest Verstappen zelf, maar ook Christian Horner en Helmut Marko een antwoord schuldig blijven. Ruim anderhalve week later is duidelijk geworden wat de problemen waren. Verstappen vertelt erover, maar blijft er in gesprek met onder meer RacingNews365 zo vaag mogelijk om zo de concurrentie niet wijzer te maken. "Het lag niet alleen aan de banden, maar ook de manier waarop we de auto hebben afgesteld. Niet puur en alleen qua set-up, maar ook het algemene pakket van de auto was niet correct in Oostenrijk. Ik hoop dat we, door de dingen die we hebben geleerd, meer competitiever zullen zijn in Frankrijk."
Verstappen mysterieus
Het feit dat er op de Red Bull Ring slechts een vrije training werd verreden, hielp volgens Verstappen zeker niet mee. "Het was niet ideaal in Oostenrijk. Het was best hectisch dat weekend en aan het einde van het raceweekend hadden we door dat het niet was wat we van de auto hadden verwacht." Journalisten zullen journalisten niet zijn als ze doorvragen, maar Verstappen geeft geen krimp. Waren het puur wat set-updingen die hij dit weekend anders zal doen? "Nee. Het waren gewoon wat dingen die samen kwamen", klinkt zijn cryptische antwoord. Lag het aan de nieuwste Red Bull-updates, die misschien toch niet helemaal doen wat er van ze werd verwacht? "We hebben gewoon wat andere ideeën", zo blijft Max mysterieus.
Meest gelezen