In tegenstelling tot 2023 moest Red Bull Racing dit seizoen al vier keer haar meerdere erkennen in de concurrentie. Vorig jaar wist alleen Carlos Sainz met Ferrari de Oostenrijkse renstal te verslaan, maar dit seizoen hebben Charles Leclerc, Lando Norris en George Russell ook al een overwinning achter hun naam staan.
Inmiddels lijkt het erop dat Red Bull ook niet meer de snelste auto van het veld heeft, want McLaren heeft flinke stappen vooruit gezet en kan het de Oostenrijkse renstal serieus lastig maken. Wat Red Bull dan wel helpt, is de input van Verstappen om de auto steeds beter te maken. Dat ziet technisch directeur Pierre Waché ook.
"Iemand kan ook tegen mij zeggen: ik wil een snellere auto. Dan denk ik: dat is makkelijk! Meer grip, minder luchtweerstand en meer power. Bedankt daarvoor, maar dat helpt mij natuurlijk niet. Dat kan iedereen bedenken. Maar Max is heel specifiek in zijn input. Wat hij precies nodig heeft op een bepaald moment in een bocht en op welke gebieden hij zich minder comfortabel voelt", zo vertelt Waché in gesprek met de Telegraaf.
"Zijn race-engineer Gianpiero Lambiase vertaalt dat als het ware weer naar ons, zodat wij een poging kunnen wagen om dat te verwerken in een fysiek onderdeel. Max is zeer duidelijk en ik houd daarvan. Wij kunnen van alles bedenken, maar het is de coureur die ermee om moet gaan", zo sluit het kopstuk van Red Bull af.
Ook interessant:
Moet Verstappen Perez nog wel als Red Bull-teamgenoot willen?
In een weekend dat weer uiterst moeizaam verliep voor Red Bull, was het toch weer Max Verstappen die de kastanjes uit het vuur haalde voor de brigade uit Milton Keynes. En Sergio Perez? Tsja...
Bekijk je de podcast liever op YouTube? Klik dan hier.
Bij een doelpunt van Oranje tegen Spanje, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!