Nu Naoki Yamamoto eens aan een internationale competitie heeft geproefd, smaakt dat naar eigen zeggen naar meer. Hij is een superster in de Super GT en de Super Formula, maar dat zijn Japans georiënteerde kampioenschappen. De verleidingen van een internationaal avontuur liggen op de loer voor de 31-jarige. "Als ik binnen Japanse landsgrenzen blijf racen, wil ik meer titels aan mijn cv toevoegen, maar afgelopen jaar heb ik ook mogen proeven aan de grootsheid van een wereldkampioenschap en dat voelde heel goed aan", zo wordt Yamamoto geciteerd door Autosport . "Ik wil nu vaker in dat soort hoog aangeschreven klassen uitkomen. Als ik ooit weer in een Formule 1-auto zou kunnen stappen, zou ik dat direct doen, hetzelfde geldt voor IndyCar. Dat is op de Formule 1 na de meest competitieve klasse, maar ik zou alleen de circuit- en stratenraces willen rijden. Ik heb een gezin en die ovals vind ik veel te gevaarlijk." Yamamoto, van wie het geen geheim is dat Honda hem best vaker in een Formule 1-auto zou willen zetten, dat zou dan bij Toro Rosso/Alpha Tauri óf Red Bull moeten zijn, zegt ook interesse te hebben in de 24 uur van Le Mans, maar hij stuit daarbij op een probleem. "Ik hoor dat Le Mans geweldig is en ik zou het graag doen, maar in de LMP1-klasse is het probleem dat alleen Toyota op het hoogste niveau actief is (en dat match niet heel goed met het Honda-parnterschap, red.)."
Meest gelezen