Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Formule 1 Grand Prix China 2019

Ricciardo ziet probleem Renault: "Iedereen wil véél te graag"

Daniel Ricciardo was verantwoordelijk voor de meest spraakmakende transfer van de afgelopen winter. De 29-jarige Australiër verkaste na vijf seizoenen dienstverband bij Red Bull Racing naar het team van Renault. Aldaar heeft Ricciardo nog niet het geluk gevonden dat hij zoekt - na twee Grands Prix staat de teller op nul WK-punten.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Renault

Na afloop van de tweede wedstrijd van het Formule 1-seizoen 2019, de race op het Bahrain International Circuit, staken Ricciardo en zijn monteurs de koppen bijeen. Uit het gesprek wat volgde, bleek dat het team wellicht iets te gretig te werk is gegaan.

"Iets wat ons direct opviel, is dat we wellicht teveel hooi op de vork nemen gedurende een weekend", liet Ricciardo tijdens zijn persmomentje voorafgaand aan de Grand Prix van China weten. "Op de maandag na de Grand Prix van Bahrein hadden we de tijd om onze prestaties te analyseren. Daaruit kwam naar voren dat we momenteel misschien iets té hard ons best doen. Iedereen probeert zijn beste beentje voor te zetten: ik probeer me aan te passen aan Renault, de engineers willen mij het op mijn gemak maken. Iedereen wil iets te graag zijn eigen steentje bijdragen."

"In de Formule 1 werk je altijd op de limiet. Misschien moeten we nu even terug naar de basis, om van daaruit te kijken wat er mogelijk is. Even die ene procent extra achterwege laten. Zodra ik me eenmaal comfortabel voel in de wagen, zal ik meer vertrouwen uitstralen en dat heeft een positief effect op de engineers."

Ricciardo wist in 2018 de Grand Prix van China nog op zijn naam te schrijven, door in zijn Red Bull te profiteren van een late Safety Car-fase. Op nieuwe banden sneed de Australiër vanaf P6 als een warm mes door de boter.

RN365 Nieuwsdossier Belangrijkste nieuws over de GP van China

Breaking De ware redenen waarom Ricciardo vertrok bij Red Bull