Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Williams

Russell: "Succes voor Williams is strijden in middenveld"

Het Formule 1-team van Williams is slechts een schim van wat het ooit was. De Britse renstal heeft in 2019 zelfs moeite gehad om voor de kruimels te kunnen strijden. Coureur George Russell ziet betere tijden aan de horizon, zo vertelt hij. In 2020 moet het een flinke stap naar voren kunnen zetten.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Williams

Een van de meest veelbelovende rookies van de lichting 2019 Formule 1-seizoen, George Russell, heeft amper potten kunnen breken in zijn debuutjaar. De Britse coureur van Williams had een zodanig slechte auto onder de billen dat hij veelal met teamgenoot Robert Kubica moest strijden om de laatste positie. Russell vertelt echter niet bij de pakken neer te gaan zitten.

"We gaan zonder meer een grote stap maken voor volgend jaar, maar we kunnen natuurlijk niet zeggen hoeveel de anderen zullen verbeteren", begint Russell in gesprek met Motorsport Week. "Ik geloof wel dat we ons komend seizoen zeker in het gevecht zullen kunnen mengen. Het zal niet zijn als vier of vijf jaar geleden, maar ik denk dat we ieder weekend tenminste een kans maken op Q2."

Russell mikt daarmee op het hoogst haalbare voor de equipe uit Woking. "Ik denk dat succes voor Williams in 2020 betekent dat we kunnen strijden in het middenveld, dat is realistisch gezien het beste waarop we kunnen hopen."

De eenentwintigjarige windt geen doekjes om de situatie waarin Williams de afgelopen jaren heeft verkeerd, maar denkt dat het inmiddels eindelijk weer op het juiste pad zit. "Alles dat we dit jaar hebben gedaan, is gebeurd met een specifiek doel. Het team, de auto, alles viel sinds 2014 zwaar terug", legt Russell uit.

De Britse coureur vervolgt: "Het is inmiddels duidelijk waarom: de informatie die we kregen vanuit de windtunnel kwam niet overeen met wat er op het circuit gebeurde. En aangezien de Formule 1 95 procent aerodynamica is, was dat niet ideaal. Nadat we de filosofie van de auto vorig jaar hadden veranderd, moesten we van de grond af aan beginnen. Daar zijn we nu nog steeds mee bezig. Ik denk dat we daar komend seizoen de eerste vruchten van zullen kunnen plukken", stelt een overwegend positieve Russell.

Kan Max Verstappen volgend jaar met Red Bull een gooi doen naar de titel? Dit en meer in bespreekt het panel van de F1-podcast van RacingNews365, bestaande uit autocoureurs Tim en Tom Coronel evenals F1-journalist Ruud Dimmers.

0 reacties