Met een 1-2 finish domineerde Red Bull en vooral Max Verstappen het hele veld, inclusief Ferrari, het enige team dat het de Oostenrijkse renstal dit seizoen moeilijk heeft kunnen maken. Maar ook de Scuderia was in België verre van opgewassen tegen Red Bull. Carlos Sainz startte vanaf de eerste startpositie doordat Verstappen een gridstraf incasseerde. In het begin van de race leek de Spanjaard goede hoop te hebben om de race daadwerkelijk te winnen, maar daar kwam al snel verandering in. "Ik denk dat we in de race niet konden strijden (met Red Bull, red.)", blikt Sainz tegenover de media, waaronder RacingNews365, terug. "We waren gewoon niet sterk genoeg in vergelijking met hen. Zij waren dat weekend op een andere planeet. Ze waren sterk in de kwalificatie, sterker in de race, beter met bandenmanagement, sterker op de rechte stukken en sterker in sommige bochten." "Na de sterke start, herstart en de voorsprong die ik had, had ik het gevoel dat ik een goede kans maakte. Maar als snel realiseerde ik dat ik mijn banden oververhit raakten en het er niet meer inzat."
Ferrari maakt zich klaar voor Monza
Hoewel van tevoren al door vele werd gedacht dat Spa-Francorchamps een Red Bull circuit zou zijn, blijft Sainz alsnog verrast over de enorme achterstand die Ferrari uiteindelijk had. "We zijn verrast omdat het gat zeker veel groter was, of in ieder geval het grootste tot nu toe in het seizoen. Dat betekent dat we moeten analyseren waarom we op dit soort circuits zo zwak zijn." Met het oog op de thuisrace van Ferrari, volgende week in Monza, wil het team er alles aan doen om daar te winnen. Het grote probleem is alleen dat het, net als Spa-Francorchamps, een hogesnelheidscircuit is. "We moeten proberen met een beter low downforce-pakket te komen voor Monza. We moeten analyseren waarom het lagere downforce-pakket van ons niet zo sterk is als die van Red Bull. Ik denk dat het echter ook een karaktereigenschap is van elke auto."
Meest gelezen