Flexibele achtervleugels houden de gemoederen wederom bezig in de Formule 1, want de FIA kondigde na de Grand Prix van Australië aan dat de regels verder worden aangescherpt. Uit camerabeelden tijdens het eerste raceweekend bleek dat de nieuwe reglementen niet voldoende waren om het fenomeen mini-DRS definitief in de ban te doen. De maximale grootte van de opening van de vleugel mag dan ook nog maar 0.5 millimeter bedragen. Eerst was dat 2 millimeter, al geldt er in China nog wel een eenmalige tolerantie van 0.25 millimeter.
Het dominante McLaren lag onder een vergrootglas als het op mini-DRS aankomt. Lando Norris ontkent echter dat het een grote invloed gaat hebben op de prestaties van zijn team. Hij reageert scherp.
"Nee, we hoeven niets aan te passen", stelt Norris tegenover onder meer RacingNews365. "Onze versie is in orde. Die van ons is waarschijnlijk te goed en we pushen de limiet niet genoeg. Als de richtlijn voor afgelopen weekend was toegepast, zou het ook in orde zijn geweest. Het is niet tegen ons gericht. Het lijkt er juist ook dat het tegen andere teams is gericht. Waarschijnlijk moeten we iets meer pushen."
Pushen deed Norris ook in Australië, waar hij won. De Brit was tevreden. "Ik denk dat we een geweldige race hebben gereden. Onze voorsprong op de concurrentie bedroeg halverwege iets van 15 seconden. De safety cars brachten hen terug in de race. We hebben hoop, maar het is een ander weekend. Ik zou niet zeggen dat we er vertrouwen in hebben dat alles precies zo zal gaan als het was. Ik verwacht weer wat meer concurrentie vanuit Ferrari en ook Red Bull was snel. Ze zijn ongeveer net zo snel. Als wij alles perfect doen, zoals tijdens de kwalificatie in Melbourne, hebben we een voordeel. Maar ze zitten er zeker niet achter."
Bij een doelpunt van Oranje tegen Spanje, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!