Voor Mick Schumacher staat er een zeer interessant weekend op het programma. De Duitser maakt zijn debuut in de 24 uur van Le Mans en gaat met het terugkerende Alpine op jacht naar succes. Ondanks dat de Formule 1 en het WEC (World Endurance Championship) qua karakteristieken van de auto én het racen flink van elkaar verschillen, stelt Schumacher dat hij toch van zijn eerdere ervaringen in de koningsklasse van de autosport kan profiteren. De coureur reed in 2021 en 2022 voor Haas, maar moest daarna plaatsmaken.
"Een van de belangrijkste punten van Le Mans is dat er altijd iets gebeurt", vertelt Schumacher tegenover onder meer RacingNews365. "Je hebt altijd verkeer, je moet altijd aan de strategie denken en je moet er te allen tijde voor zorgen dat je het einde van je stint haalt. Het is duidelijk dat je in de trainingen de auto met je teamgenoten deelt, dus de voorbereidingstijd is iets korter dan normaal. Maar ik denk dat de voorbereiding van het weekend in sommige opzichten vergelijkbaar is (met de Formule 1 red.) en de tools die we in de auto hebben komen ook overeen."
En zo komt Schumacher tot een duidelijke conclusie. "Er zijn dus veel aspecten die ik één op één kon gebruiken en die me geholpen hebben. Natuurlijk is de race in sommige opzichten wel veeleisender, mede omdat er GT-auto's deelnemen en er een multiklassensysteem wordt gebruikt. Dat wordt vrij zwaar, bleek al in de proloog en de vrije trainingen. Er rijden heel veel auto's rond en als je op het verkeerde moment op de verkeerde plek rijdt, kan dat heel kostbaar zijn. Dat maakt de uitdaging alleen maar groter."
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in Australië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!