Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
Quali za 22 mei
Race zo 23 mei
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
Quali za 05 jun
Race zo 06 jun
mco
tur
vr 25 jun - zo 27 jun
Quali za 26 jun
Race zo 27 jun
aze
fra
vr 02 jul - zo 04 jul
Quali za 03 jul
Race zo 04 jul
tur
aut
vr 16 jul - zo 18 jul
Quali za 17 jul
Race zo 18 jul
fra
gbr
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
aut
hun
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
gbr
bel
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
hun
nld
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
bel
ita
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
nld
rus
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
ita
sgp
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
rus
jpn
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
sgp
usa
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
jpn
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
usa
bra
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
mex
aus
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
bra
sau
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
aus
are
Start GP Monaco
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Honda

Tost laaiend enthousiast: "Honda zit heel, heel dicht op Mercedes"

In aanloop naar het laatste Formule 1-jaar, heeft Honda alles uit de kast gehaald. Het heeft er in geresulteerd dat de Japanners een motor hebben gebouwd die op het niveau is van de krachtbron van Mercedes.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool / Getty Images

Op de verbazingwekkend snelle Ferrari-motor uit 2018 en 2019 na was het sinds de start van het hybride tijdperk in 2014 altijd Mercedes dat op motorisch gebied de toon zette in de Formule 1. Honda kwam in 2015, een jaar na de start van het hybride tijdperk, de sport in en liep lang achter de feiten aan. Na een alles behalve vruchtbare samenwerking met McLaren gingen de Japanners in 2018 uiteindelijk in zee met AlphaTauri en een jaar later met Red Bull.

Voor die teams gingen ze de afgelopen jaren tot het gaatje, maar vorig jaar besloten de hoge piefen op het hoofdkantoor dat het Formule 1-programma niet meer paste bij de toekomstvisie van de autofabrikant. En dus verlaat Honda aan het einde van dit jaar de koningsklasse van de autosport. Met man en macht werd er het afgelopen half jaar gewerkt aan een bijna compleet nieuwe krachtbron, zodat de Formule 1-deur aan het einde van het jaar met een opgeheven hoofd kan worden gesloten.

En dat is gelukt, zo heeft AlphaTauri-teambaas Franz Tost gemerkt als hij in gesprek met onder meer RacingNews365 wordt gevraagd naar de nieuwe motor. "Ik kan niet anders zeggen dan dat Honda in Sakura (waar de motorfabriek staat, red.) geweldig werk heeft geleverd. De nieuwe krachtbron is veel krachtiger en brengt ook een veel beter rijgedrag met zich mee dan eerst het geval was. Honda komt denk ik heel, heel dichtbij de motor van Mercedes in de buurt. De Japanners hebben geweldig werk geleverd, waarvoor ik ze alleen maar kan bedanken."

Red Bull is mede met behulp van van de nieuwe Honda-motor ook op gelijke hoogte gekomen met Mercedes, denkt Tost. "Zo ver ik kan zien zijn Red Bull en Mercedes ongeveer van hetzelfde niveau, mogelijk is Red Bull zelfs wat sneller. Daarachter staat McLaren. Wij (AlphaTauri, red.) staan dicht bij Ferrari en de andere teams in het middenveld. Het gaat om honderdsten van een seconde. De vraag is wie het beste werk heeft geleverd gedurende de winter, maar dat kan ik pas over enkele races met zekerheid zeggen."

0 reacties

    x