Renault haalde met het ontwerp van de kleurstelling een aardig trucje uit. Van de voorkant lijkt hij volledig geel, van de zijkant volledig zwart. Het aardigheidje kan echter niet verhullen dat de auto in de basis wel heel erg lijkt op de auto van vorig jaar.
Van de zijkant is het door de lichtval duidelijk zichtbaar dat de lijnen van de sidepods dezelfde route volgen als vorig jaar. De air intake boven de hoofden van Hülkenberg en Sainz helt licht naar voren en oogt wat korter. En ja, voor een goed vergelijking hebben de we auto van vorig jaar moeten spiegelen.
Het bovenaanzicht laat zien dat de Fransen onder de motorkap toch wat ruimte hebben gevonden om de sidepods wat sneller naar binnen te laten lopen. De spiegels zijn duidelijk een stuk naar achteren geplaatst, terwijl men qua aerodynamica in dat gebied vasthoudt aan de benadering van vorig jaar.
Het vooraanzicht maakt duidelijk dat de neus van de auto wat breder is geworden. Bovenop de sidepods ontbreken de kleine turning vanes die vorig jaar nog wel zaten op de RS17.
Vanuit dit standpunt is het toch echt moeilijk om grote verschillen tussen de RS17 en RS18 te spotten. Het maakt duidelijk dat de auto zoals deze gisteren is getoond erg leunt op de basis die vorig jaar is gelegd. Een andere uitleg kan zijn dat Renault nog niet alle kaarten op tafel legt en de echte troeven achter de hand houdt tot ze in Barcelona arriveren.
Meest gelezen