Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Max Verstappen

Verstappen tast in duister over oorzaak spin

Max Verstappen kende een productieve middag in Barcelona, maar stond tweemaal achterstevoren. De laatste spin betekende zelfs het einde van de testdag. De Red Bull-coureur geeft na afloop uitleg.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Met 84 ronden en een 1.17,3 op de medium band kon Max Verstappen tevreden terugkijken op zijn testmiddag in Barcelona. Vlekkeloos verliep de dag voor Red Bull en Verstappen echter niet - tweemaal stond hij achterstevoren.

Na afloop overheerst het optimisme bij de Red Bull-coureur die prima rondetijden liet zien op de hardere banden. "We proberen om meer ronden te rijden en testen wat kleine dingen uit. Dat is op dit moment ons plan", licht hij toe ten overstaan van RacingNews365.

Red Bull zette daarmee de lijn van de eerste testweek voort, waarin het nagenoeg alleen op de harde C1 en C2 banden reed. "We rijden de hele tijd twee snelle rondjes met een cooldown ronde ertussen en daarna een lange run. Daarbij rijden we ook wel eens door de pits om de vleugelstand te laten veranderen. Dat is gewoon hoe wij willen testen."

In de slotfase van de testdag stond Verstappen voor de tweede maal achterstevoren. Ditmaal wegens ene technisch probleem aan het einde van het tweede rechte stuk. Over de oorzaak tast hij nog in het duister. "Geen idee wat er gebeurde. Opeens spinde ik, maar dat was niet mijn eigen fout. Het was niet gepland, maar ik weet niet wat er gebeurde."

Met medewerking van Aaron Deckers

2 reacties

    Breaking FIA bevestigt nieuwe F1-regels, Mercedes verliest DAS-systeem