Er zijn dit jaar de nodige problemen bij Red Bull. Wat de oorzaak van alles is, is niet altijd even duidelijk. Feit blijft dat de auto van Red Bull een stuk lastiger te besturen is dan een paar jaar geleden en dat de RB21 zeker niet zo dominant is als zijn voorgangers. Max Verstappen weet nog goede resultaten neer te zetten in de auto, maar zijn teamgenoten Liam Lawson en Yuki Tsunoda hebben een stuk meer moeite met de auto.
Als teambaas Christian Horner gevraagd wordt wat de oorzaak is, verwijst hij regelmatig terug naar de windtunnel die Red Bull gebruikt. Die windtunnel is namelijk ontzettend oud ('een fossiel uit de Koude Oorlog' is de term die Horner vaak gebruikt) en zou volgens Horner niet de juiste informatie doorgeven. Het resultaat: wat lijkt te werken in de windtunnel, werkt niet altijd op de baan.
Voormalig F1-coureur en hedendaags Sky Sports-prominent Karun Chandhok trekt die claim echter in twijfel. In de podcast van Sky Sports vertelt Chandhok: "Ik hoor Christian Horner heel veel praten over die windtunnel. Hij is zo'n meesterpoliticus. Net als toen het eerder over de costcap ging. Hij is een meester in afleiding. Hij begon dan altijd over een ander onderwerp. Maar ik zie Racing Bulls niet klagen over de correlatie uit de windtunnel, terwijl zij dezelfde windtunnel gebruiken."
Chandhok laat het niet alleen bij een vermoeden. "Ik heb wat mensen bij Racing Bulls gevraagd of zij ook last hadden van die correlatie. Hun antwoord was: 'nee'. Het lijkt echt een Red Bull-probleem te zijn. Misschien heeft de Red Bull-kant een probleem met de correlatie tussen wat er in de fabriek en de windtunnel gebeurt, meer dan dat het nou een fossiel uit de Koude Oorlog is waar ze de boel in ontwerpen."
Bij een overwinning van Ajax op Sparta, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzetMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!