Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Aston Martin

Waarom de 'groene Red Bull' van Aston Martin geen succes is gebleken

Aston Martin kwam tijdens de Grand Prix van Spanje met een opvallend upgradepakket dat in veel verdacht veel leek op de Red Bull RB18. Teambaas Mike Krack geeft toe dat dit upgradepakket een te kleine stap voorwaarts was.

Vettel Austria
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

Aston Martin-teambaas Mike Krack legt uit waarom de grote update van de auto niet zo succesvol was als gehoopt. Het upgradepakket werd tijdens de Grand Prix van Spanje geïntroduceerd en veroorzaakte toen veel discussie omdat sommige aanpassingen, met name de sidepods, verdacht veel leken op de RB18 van Red Bull.

Aston Martin werd door de FIA vrijgesproken in deze zaak. Wat de impact op het circuit betreft, geeft Krack toe dat de updates niet goed genoeg zijn geweest om de problemen van de auto op te lossen.

"De upgrades hebben gewerkt. Het heeft ons een stap vooruit gebracht, maar het was een te kleine stap", vertelt Krack aan de media, waaronder RacingNews365. "De basisproblemen die de auto heeft zijn niet opgelost", voegt hij eraan toe. Het team staat momenteel negende in het constructeurskampioenschap met 18 punten.

Een 'moeilijke beslissing' voor Aston Martin

Met de gedachte bij het concept van de Aston Martin voor 2023, erkent Krack dat het team de juiste balans zal moeten vinden om te zorgen dat ze een goede auto voor volgend jaar hebben terwijl ze nog steeds werken aan oplossingen voor de auto van dit jaar.

"Het is een moeilijke beslissing", legt Krack uit op de vraag of het team haar aandacht zal richten op volgend jaar of op de ontwikkeling van de auto van dit jaar. "Het is duidelijk dat je het jaar zo niet wilt afsluiten of in een situatie terecht wilt komen waarin we nu zitten. Maar je wilt ook geen risico nemen voor volgend jaar."

"We moeten dus erg zorgvuldig beoordelen wat we op dit moment kunnen doen om een beetje uit de situatie te komen waarin we nu zitten zonder de auto van volgend jaar in gevaar te brengen."

"Er zijn veel discussies gaande met onze technische mensen. We moeten echt de juiste balans zien te vinden."

Aston Martin weet wat de problemen zijn

Ook Mercedes heeft/had problemen met de auto van dit jaar. Toto Wolff liet eerder weten dat het team eerst de problemen van de huidige auto moet begrijpen voordat ze een keuze kunnen maken om volgend jaar een andere richting in te slaan.

Op de vraag of Aston Martin met een soortgelijke situatie te maken heeft, liet Krack weten dat ze al een idee hebben van wat er mis is met de AMR22.

"Ik denk dat onze Technical Officer het door heeft en ook weet wat we voor de toekomst moeten doen. Maar dan is het nog een kwestie van tijd en financiële middelen, maar ik denk dat we het probleem in kaart hebben weten te brengen."

Ook interessant:

Deze updates kan Verstappen dit jaar nog verwachten van Red Bull

Max Verstappen kan dit jaar (als er niks geks gebeurt) nog minimaal vier updates verwachten voor zijn RB18 van Red Bull. Wat deze upgrades zijn en wanneer deze naar verwachting zullen komen check je in de video hieronder.

Forbidden

Weddenschappen Lance Stroll

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

6 reacties

Viaplay
x
Interview Lyrische Horner geniet van 'fenomenaal' Red Bull-collectief