Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 24.177
  • 3 BOT + 44.752
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
  • 1 HAM LAP 44
  • 2 BOT + 8.448
  • 3 VER + 15.455
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
  • 1 GAS LAP 53
  • 2 SAI + 0.415
  • 3 STR + 3.358
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
  • 1 HAM LAP 59
  • 2 BOT + 4.880
  • 3 ALB + 8.064
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
  • 1 BOT LAP 53
  • 2 VER + 7.729
  • 3 HAM + 22.729
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 14:10 16:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 14:10 16:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
tur
vr 13 nov - zo 15 nov
Quali za 14 nov 13:00 14:00
Race zo 15 nov 11:10 13:10
ita
bhr
vr 27 nov - zo 29 nov
Quali za 28 nov 16:00 17:00
Race zo 29 nov 16:10 18:10
tur
bhr
vr 04 dec - zo 06 dec
Quali za 05 dec 19:00 20:00
Race zo 06 dec 18:10 20:10
bhr
are
vr 11 dec - zo 13 dec
Quali za 12 dec 14:00 15:00
Race zo 13 dec 14:10 16:10
bhr
Start GP Eifel
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Michael Masi

Waarom Grosjean geen straf ontving na gevaarlijk stuurwerk op Silverstone

Vorig jaar besloot de Formule 1 om de zwart witte vlag weer actief te gaan gebruiken. Daarvoor heeft men gekozen om een coureur een waarschuwing te kunnen geven, vergelijkbaar met een gele kaart in het voetbal. Romain Grosjean werd in Groot-Brittannië deze vlag getoond, nadat hij enkele gevaarlijke verdedigende acties maakte. Toen het een tweede keer gebeurde, moest hij naar de stewards, die hem geen straf gaven.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Haas

Romain Grosjean verdedigde zich tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië een aantal keer erg agressief. De Fransman maakte ter verdediging enkele onverwachte stuurbewegingen op de rechte stukken, tot grote frustratie van coureurs als Carlos Sainz en Daniel Ricciardo, die de Haas-coureur probeerden te passeren. Volgens wedstrijdleider Michael Masi was de zwart witte vlag dan ook terecht voor Grosjean.

"Tijdens de race op Silverstone zagen we voor het eerst dit jaar de zwart witte vlag terug", begint Masi zijn verhaal tegenover onder andere RacingNews365. "Grosjean kreeg deze zelfs tweemaal. Toen dit de tweede keer gebeurde, werd de zaak doorgestuurd naar de stewards. Die werden dan ook verzocht om een extra onderzoek te doen naar de acties van Grosjean."

"We hebben deze vlag vooral ingevoerd zodat we over onduidelijke situaties nog eens kunnen discussiëren. In dit geval zullen we voor aanvang van de volgende race dus nog eens kijken naar de acties van Grosjean en deze met de coureurs bespreken. Zo creëren we uiteindelijk meer duidelijkheid naar elkaar toe."

Volgens Masi probeert de Formule 1 er alles aan te doen om meer met waarschuwingen te werken en minder direct te straffen, maar de waarschuwingen worden wel genoteerd. "In een logboek houden we de waarschuwingen bij die de verschillende coureurs hebben gekregen. Daar zal echter geen straf uitvloeien, zoals dat bij een reprimande wel het geval is. Als je er daarvan drie krijgt in twaalf maanden tijd, dan krijg je uiteindelijk een gridstraf."

Uiteindelijk besloten de stewards om een officiële waarschuwing te geven aan Grosjean. De verdedigende acties waren niet in de remzones, waardoor het volgens de regels niet verboden was. Wel waren de coureurs, Grosjean en Ricciardo, die samen naar de stewards gingen, het er over eens dat het gevaarlijke manoeuvres waren van de Fransman. De Haas-coureur werd er door de stewards nog eens streng op aangesproken dat hij zulke acties in de toekomst achterwege moet laten."

Met medewerking van Dieter Rencken.

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Groot-Brittannië 2020

Het laatste nieuws over de Britse Grand Prix direct vanaf Silverstone

4 reacties