Mocht Red Bull erin slagen de Formule 1 zover te krijgen dat het team in 2022 op een eerlijke manier met verouderde Honda-motoren kan rijden, zal het evengoed op zoek moeten gaan naar een oplossing voor de lange termijn. De intrede van een nieuwe motorleverancier zou zeer welkom zijn, het zou Red Bull mogelijk in staat stellen de status van een semi-fabrieksteam, zoals met Honda het geval was, te bedingen. Als Red Bull actief gaat lobbyen mogen ze het hoofdkwartier van het eveneens Japanse Toyota overslaan. De internationale grootmacht heeft geen interesse om terug te keren in de sport. Dat bevestigde Toyota GAZOO Racing-topman Rob Leupen in gesprek met RacingNews365 . "Misschien ben ik niet eens de juiste man om die vraag aan te stellen, aangezien ik veel meer iemand ben van het endurance racen", grapt de Nederlander. "We overwegen het op dit moment zeker niet. TMC (Toyota Motor Corporation, red.) is in 2009 gestopt met de Formule 1 en dat had met name te maken met economische overwegingen." "Ik denk ook niet, maar dat is mijn persoonlijke mening, dat de sport past in het huidige Toyota-klimaat. We hanteren wat autosport betreft veel meer een down-to-earth -benadering. We willen onze consumenten er meer bij betrekken en dus ook meer inzetten op motorsportprogramma's voor onze klanten. We zullen daar onder andere de Supra (sportwagen, red.) en andere auto's voor gebruiken." "Daarnaast zet de motorsportafdeling van TMC dus meer in op endurance racing en niet op Formule 1", benadrukt Leupen, die in het World Endurance Championship bijzonder succesvol is met Toyota's LMP1-team waar onder andere Fernando Alonso tot twee keer toe de 24 uur van Le Mans mee wist te winnen. Met medewerking van Dieter Rencken. Is Hulkenberg de ideale teamgenoot voor Max Verstappen? Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen bespreken het hieronder in de nieuwste RN365-podcast.
Meest gelezen