Nadat Lewis Hamilton in Zandvoort motorproblemen kreeg en een van zijn drie motoren zag wegvallen, bestaat de kans dat zijn team ergens dit seizoen een vierde motor moet installeren en de Brit een straf zal moeten incasseren. Dit weekend lijkt dat in ieder geval niet te zullen gebeuren, ook al zei Toto Wolff afgelopen week nog het te overwegen. Zeker nadat Valtteri Bottas een gridstraf incasseerde leek de kans heel klein, omdat Mercedes niet met beide coureurs achteraan zal willen starten. Hamilton lijkt dan ook op de vierde plek te gaan starten op zondag, want hij eindigde de sprintkwalificatie op zaterdag als vijfde. Hij stijgt een plekje op de grid door de eerdergenoemde straf van Bottas. Dat de zevenvoudig kampioen als vijfde eindigde, kwam door een teleurstellende start. Hij kreeg te maken met wheelspin en verloor een kleine handvol plekken. Zijn teambaas Wolff. "Zo'n start kan gebeuren. Er zit zo weinig verschil tussen hero en zero bij een start. De marges zijn dus heel klein. Teveel wheelspin kan nou eenmaal gebeuren, om eerlijk te zijn, maar deze zaterdag heeft dat ons hard geraakt. Toch is zondag nog steeds alles mogelijk", vertelt hij in gesprek met onder meer RacingNews365 . Tegelijkertijd was Wolff vol lof over de andere coureur, die de sprintrace won. "Wat betreft de sprintrace: Valtteri had een ongelooflijke start. Daarna verdween hij aan de horizon. Het was een van de meest dominante manieren om een race te winnen, ook al was het een sprintrace. Het was een masterclass", aldus Wolff enthousiast. Maar die motorstraf van Hamilton, wanneer gaat die dan komen Toto? Of komt die misschien helemaal niet? "Het is geen absolute must, nee, want we zijn op dit moment nog heel comfortabel met deze krachtbron. Het is een beslissing die op elk willekeurig moment genomen kan worden, maar momenteel achten we het niet nodig." Toch sluit Wolff het nog steeds niet uit. "Betekent dat dat we helemaal geen vierde motor aan zullen spreken? Nee, dat is niet het geval. We wachten af hoe de komende races zullen verlopen", aldus Wolff.
Meest gelezen