Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
  • 1 OCO LAP 70
  • 2 HAM + 2.736
  • 3 SAI + 15.018
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
  • 1 VER LAP 1
  • 2 RUS
  • 3 HAM
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
  • 1 VER LAP 72
  • 2 HAM + 20.932
  • 3 BOT + 56.460
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
  • 1 RIC LAP 53
  • 2 NOR + 1.747
  • 3 BOT + 4.921
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep

Tweede vrije training

  • 1 BOT 1:33.593
  • 2 HAM 1:33.637
  • 3 GAS 1:33.845
VT3 za 25 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
tur
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
rus
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
tur
mex
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
usa
bra
vr 12 nov - zo 14 nov
Quali za 13 nov
Race zo 14 nov
mex
Fallback flag
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
Fallback flag
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
rus Uitslag VT2
rus Rusland
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Toto Wolff

Wolff legt vinger op de zere plek: "Daar ging F1 de fout in"

Honda liet de Formule 1-wereld weten afscheid te nemen omdat men in 2050 volledig klimaatneutraal wil opereren. Dat zorgde ervoor dat er in de F1-paddock wordt gesproken over een strategiewijziging wat betreft de power-units in de toekomst.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

Enkele Formule 1-teams willen dat er met het oog op de toekomst van de sport eens goed wordt nagedacht over veranderingen op het motorgebied. Zo zijn zij van mening dat er nog voor het jaar 2026 een nieuwe motor zou moeten worden geïntroducceerd die groener is en ervoor moet zorgen dat er nieuwe motorleveranciers toetreden tot de koningsklasse van de autosport. Mercedes-teambaas Toto Wolff is echter van mening dat de Formule 1 op dit moment al een een motor heeft die bijdraagt aan de normale auto-industrie.

"Mijn mening is dat we het groene verhaal van onze hybride Formule 1-motor de afgelopen jaren niet goed hebben verkocht aan de buitenwereld", begint Wolff zijn verhaal tegenover onder andere RacingNews365. "Als je naar de huidige power-unit kijkt in de Formule 1, dan hebben we te maken met een zeer gecompliceerde technologie die de auto-industrie ontzettend vooruit helpt. Kijk bijvoorbeeld naar de manier waarop we energie kunnen opwekken en opslaan, de batterijen die we gebruiken en de thermische efficiëntie van maar liefst 50%! We zijn best een goed uithangbord als het aankomt op hybride technologie."

"De motoren gaan al lang mee, maar de levensduur zal alleen nog maar langer worden. Dus daarom zouden we de groene boodschap van de huidige motoren beter moeten communiceren." Mocht de koningsklasse van de autosport in de toekomst besluiten om daadwerkelijk over te stappen op een compleet nieuwe motor, hoopt Wolff dat de kosten daarvan niet te hoog zullen worden.

"De kosten om een power unit te bouwen zijn gigantisch en dat is in mijn ogen de reden dat we de afgelopen jaren geen nieuwe motorleverancier wisten aan te trekken in de Formule 1. Het is daarom van belang dat we bij de introductie van een nieuwe motor ook de kosten goed in de gaten houden. We mogen niet dezelfde fout maken door alleen maar gefocust te zijn op de engineerskant van het verhaal. Dat hebben we bij de introductie van de laatste nieuwe motorformule namelijk wel gedaan."

Met medewerking van Dieter Rencken.

In hoeverre staat Red Bull onder druk om Albon vanwege de Thaise steun te behouden als teamgenoot van Verstappen? Dit en nog veel meer in de nieuwste F1-podcast met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder te beluisteren is.

5 reacties

    x