Bij Mercedes kan het momenteel even niet op. Na anderhalf jaar niet gewonnen te hebben in de Formule 1 waren daar ineens twee zeges op rij. George Russell won de GP van Oostenrijk en zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton was de sterkste in zijn thuisrace op Silverstone. Twee zeges op rij schept verwachtingen, maar teambaas Toto Wolff doet er alles aan om zijn team in de underdogpositie te plaatsen voor de GP van Hongarije.
"We gaan deze komende double header in met het momentum aan onze zijde. We hebben de afgelopen races steeds meer vooruitgang geboekt met de W15, wat heeft geleid tot goede resultaten in Oostenrijk en Silverstone", zegt Wolff. "We weten echter dat we nog geen auto hebben die elk weekend voor overwinningen kan strijden. Het team werkt er hard aan om de prestaties van de auto te verbeteren, zodat we dat hopelijk wel kunnen gaan doen. Die inspanningen van het team zullen de komende twee races tot aan de zomerstop doorgaan."
In Hongarije pakte Mercedes de laatste twee jaar telkens poleposition, om vervolgens Max Verstappen er met de zege vandoor te zien gaan. Wolff: "De Hungaroring heeft een ander karakter dan de afgelopen paar circuits. In tegenstelling tot Silverstone zijn er veel krappe en bochtige stukken, met slechts één belangrijk recht stuk."
"Het bevat echter ook een aantal snelle bochten en daarom zal het weer een goede test zijn voor de winst die we hebben geboekt bij de snelheid in de bochten. We gaan het weekend in met de focus om het zo goed mogelijk te doen. We hopen de positieve lijn vast te houden en de eerste helft van het seizoen zo sterk mogelijk af te sluiten."
Ook interessant:
Na een weekje rust dendert de Formule 1 weer door met de Grand Prix van Hongarije! De Hungaroring staat garant voor spektakel en is dit jaar extra belangrijk wegens de pikorde van de afgelopen weken. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk zien een cruciale test voor Max Verstappen en Red Bull en vertellen je er alles over in een kakelverse aflevering van de RacingNews365 Formule 1-podcast!
Bekijk je de podcast liever op YouTube? Klik dan hier.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!