Tijdens de Grand Prix van Japan werd Max Verstappen hardhandig van de baan gereden door Charles Leclerc, die door onderstuur in de eerste bocht van het circuit van Suzuka contact maakte met de Red Bull-coureur. Verstappen noteerde met zijn uitvalbeurt in Japan pas de tweede DNF van zijn seizoen. Hoewel het voor de Nederlander uiteraard een teleurstellend resultaat was, aangezien het de thuisrace van motorleverancier Honda, zit er volgens Mika Hakkinen ook een positief randje aan het verhaal. "Het zegt veel over zijn alsmaar groeiende volwassenheid dat dit pas de tweede uitvalbeurt van zijn seizoen is geweest," aldus Hakkinen in zijn column voor Unibet . "Voor Honda geldt hetzelfde: zij hebben duidelijk stappen gemaakt op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid." Verstappen noteerde in voorgaande seizoenen tussen de drie en zeven uitvalbeurten, al dan niet door eigen toedoen. Hoewel de Red Bull-coureur in het verleden ook regelmatig werd geteisterd door mechanische problemen, was hij in bepaalde situaties ook te roekeloos. Tegenwoordig maakt hij aanzienlijk minder onnodige fouten. Luister hieronder naar de nieuwe F1-podcast van RacingNews365, waarin Tom Coronel, Joe van Burik en Rudy van Buren uitgebreid terugblikken op de Grand Prix van Japan.
Meest gelezen