Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Eerste alarmbellen rinkelen bij Haas na Ferrari-'nachtmerrie'

Twee keer zagen we een Haas-wagen stilstaan midden op de baan, tijdens de GP van Groot-Brittannië. In de kwalificatie en tijdens de race werd Magnussen door motorproblemen gedwongen te stoppen. Alarmfase 1 bij Haas.

Het beeld van een langs het circuit lopende Kevin Magnussen zorgde bij Haas voor veel frustraties. Vooral omdat de problemen waarmee Magnussen kampte op Silverstone toe te schrijven waren aan de motor. En laat die nu door Ferrari geleverd worden. Tijdens de kwalificatie stopte de wagen er mee in Q1, wat leidde tot een rode vlag. In de race op zondag vatte de motor vlam in ronde 32 en wederom moest Magnussen zijn wagen stilzetten op de baan. Een week eerder in Oostenrijk was het Nico Hulkenberg die de finish niet haalde vanwege motorproblemen. Ook in Canada gaf zijn motor al de geest. Technisch directeur Simone Resta van Haas probeert er het beste van te maken, omdat het team geen directe invloed heeft op de door Ferrari geleverde motor. "De start van het seizoen is goed geweest tot op heden, op wat nachtmerries met de motor na. We nemen wat we hebben, we zijn tevreden met wat ze ons geven. We rijden ermee en doen ons best", zegt hij tegen onder meer RacingNews365. "We richten ons op het deel dat we kunnen beïnvloeden en dat we kunnen verbeteren."

Nico Hulkenberg reageert kritischer op de problemen met de motor. "Er gaan zeker alarmbellen rinkelen. Het lijkt meer voor te komen bij ons team en onze auto's. Dus ik denk dat we het zeker serieus nemen en we moeten het onderzoeken en uitzoeken waarom het gebeurt." Magnussen, die in Groot-Brittannië tot twee keer toe zijn wagen op het circuit moest laten staan door de motorproblemen, maakt zich niet direct zorgen. Hij heeft immers geen aandeel in de motormalaise. "Ik denk dat we nu een beetje te hard vechten om in de top tien te komen en we moeten gewoon als team samenwerken en harder werken om verder te komen." "Dit is een van die dingen waar ik geen invloed op heb, waardoor ik niet de neiging heb om me er zorgen over te maken", gaf hij onder meer RacingNews365 mee over zijn uitvalbeurt. "Natuurlijk geef ik feedback als ze dat nodig hebben, maar het is echt aan hen (Ferrari, red.) om de motor te laten draaien. Het is niet iets waar ik invloed op heb. Dus het enige wat ik kan doen is gefocust blijven en proberen het team te helpen om de volgende verbetering te vinden."

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"