"De kwalificatie verliep okay, ik had een beetje problemen met het zicht, maar verder begon de kwalificatie best prima", zo begint Albon zijn verhaal tegenover onder meer RacingNews365 . "Q2 was prima, maar ik zette mijn snelste rondje aan het eind van de sessie toen de baan weer wat natter werd." In Q3 regende het gestaag door, maar wist hij P7 voor zichzelf op te eisen, op zes tienden van de nummer twee, zijn teamgenoot Max Verstappen. Zonder een foutje had er veel meer in gezeten, maar door de gridstraf van Lando Norris zal hij sowieso een plekje opschuiven. "Voor Q3 voerden we wat setupwijzigingen door en die brachten de auto in een wat beter window . Helaas maakte ik een fout door wijd te gaan in bocht vier, dat terwijl ik bezig was aan een flink beter rondje. Zonder dat had ik nagenoeg zeker P3 gepakt. Mijn fout, ik remde iets later dan normaal en pakte aan de buitenkant een riviertje mee." Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









