Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Fernando Alonso

Alonso laakt 'softe' manier van straffen door FIA in Oostenrijk: "Dat is triest"

Fernando Alonso vindt dat de FIA de reglementen niet altijd correct naleeft. Tijdens het afgelopen Grand Prix-weekend in Oostenrijk was de wedstrijdleiding tot onvrede van de Spanjaard niet even consequent.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Alpine

Het begon volgens Fernando Alonso naar eigen zeggen al op vrijdag toen hij in de laatste bocht door Kimi Raikkonen en één van de AlphaTauri's zijn snelle ronde niet af kon maken. Dat terwijl vooraf was besproken dat coureurs in bocht negen en tien van de Red Bull Ring niet onnodig af mochten remmen voor andere coureurs.

"Ik vind dat de FIA daarvan moet leren en het beter moet controleren, want in de koningsklasse van de autosport kan je niet met tien auto's in bocht 9 en 10 afwachten om de volgende ronde met 5 kilometer per uur te beginnen", aldus Alonso tegen diverse internationale media waaronder RacingNews365.

"Ik vind dat dat beter gemanaged moet worden en dat ze harder moeten straffen. Dit is het gevolg van te soft zijn met het uitdelen van straffen", meent de Alpine-coureur, die in Q2 van de kwalificatie op die manier werd opgehouden door Sebastian Vettel waardoor hij Q3 miste.

Vettel kreeg overigens nog wel een gridstraf, maar hij had volgens Alonso niet de enige mogen zijn. "Zelfs in de vrije training zagen we deze problemen en werd er niks aan gedaan. Dat is triest."

De Alpine-coureur weet echter dat het een lastig verhaal is. "Ze kunnen denk ik niet tien of twaalf coureurs bestraffen, alleen zo had ons weekend er anders uitgezien. Het is een ongelukkige situatie."

Zoveel kost het om een Formule 1-coureur te worden

Autosport is duur, heel duur! En dat begint al in de karting. Hoeveel kost het jonge talenten om de weg omhoog te beklimmen richting de Formule 1?

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP Oostenrijk 2021

Het laatste nieuws over de Grand Prix van Oostenrijk, direct vanaf de Red Bull Ring.

1 reactie

x
Interview Horner geeft update over de nieuwe Red Bull-bolide van Verstappen