Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
AlphaTauri

AlphaTauri test upgrades van Imola pas echt uitgebreid in Miami

Meerdere Formule 1-teams kwamen voor de GP van Emilia-Romagna met upgrades, maar konden deze nog niet echt testen. Jody Egginton, technisch directeur van AlphaTauri, legt uit waarom Miami belangrijker wordt voor de upgrades.

Gasly Hamilton Imola
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPB

AlphaTauri gaat het Grand Prix-weekend van Miami gebruiken om de nieuwe upgrades van de AT03 verder te bekijken. De upgrade kwam al in Imola, maar tijdens het sprintrace-format was er te weinig tijd om de focus te leggen op de nieuwe onderdelen. In Italië konden de teams maar één uur trainen voordat de parc fermé-regels ingingen. Tijdens deze training was het ook nog eens slecht weer.

Yuki Tsunoda eindigde tijdens de GP van Emilia-Romagna op de zevende plaats, terwijl teamgenoot Pierre Gasly twaalfde werd. AlphaTauri heeft nog geen goed idee of de upgrades hebben geholpen in Imola, zo legt technisch directeur Jody Egginton uit aan onder andere RacingNews365. "Voor zover we het kunnen vertellen met zo weinig tijd, doen de upgrades het min of meer zoals verwacht."

"Maar net als ieder ander met zo weinig testtijd, en geen échte kans om wat aan te passen en de balans te veranderen, is het moeilijk om te zeggen. Op dit moment is er echter nog niets waardoor wij geloven dat het niet levert wat we willen. We gaan er goed naar kijken in Miami, waar het weekendformat ons een betere kans biedt om de details te bekijken."

AlphaTauri-bolide kent 'geen zwakke plekken'

Egginton legt uit dat de upgrades volgens plan zijn meegebracht. De GP van Emilia-Romagna moest de race worden waar de AlphaTauri-bolide een nieuwe vloer kreeg. "Dit pakket is zo ongeveer wat we ervoor hadden gepland. Met het budgetplafond echter, moeten we zorgen dat elke euro goed wordt besteed. Als dit pakket niet werkte in de windtunnel, dan was er niets meegekomen en hadden we vertraging."

"Maar op dit moment loopt alles wat we meenemen op schema. Als de situatie verandert en we hebben ineens een doorbraak, dan nemen we deze doorbraak zo snel mogelijk mee naar het circuit." Gevraagd naar wat er dan nodig is bij het team, legt Egginton uit dat er op elk vlak nog verbetering gevonden kan worden.

"We zoeken naar verbetering op alle vlakken van de auto. Er zijn geen extreme zwakke plekken, maar de aerodynamische load (welke in Imola is verbeterd, red.) is altijd een goed iets. We hebben verder gewoon meer van alles nodig. We vechten niet tegen bepaalde zwaktes, maar we moeten de auto zo snel mogelijk doorontwikkelen."

"Het middenveld is zeer competitief en we willen een stap voorwaarts maken. We moeten dus bij alles ontwikkelen en zorgen dat we performance blijven brengen."

Ook interessant:

Perfecte comeback geeft Verstappen en Red Bull weer hoop

Na een ijzersterk Grand Prix-weekend in Italië ziet Max Verstappen de achterstand in het WK op leider Charles Leclerc bijna halveren. Is de regerend wereldkampioen weer helemaal terug in de strijd voor zijn tweede titel?

Dat en nog veel meer bespreken autocoureur Tom Coronel, F1-expert Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk in de nieuwste podcast van RacingNews365.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Yuki Tsunoda

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

1 reactie

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
RN365 F1-podcast Ruwe diamant Verstappen blijft groeien en verbazen