Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Kimi Antonelli

Antonelli steekt hand in eigen boezem na crash met Leclerc

Kimi Antonelli is de GP van Nederland als zestiende geëindigd, nadat hij eerder in de race Charles Leclerc van de baan kegelde. Na afloop van de race reflecteert de jonge Italiaan op het moment en steekt hij zijn hand in eigen boezem.

Kimi Antonelli kende een prima race. Na zijn vroege uitschakeling in de kwalificatie, knokte hij zich tijdens de race prima naar voren. De Italiaanse rookie reed op P6, toen hij besloot om een pitstop te maken en de aanval op Charles Leclerc in te zetten. De Monegask reageerde een ronde laten en ging naar binnen om de undercut te pareren.

De twee kwamen dicht bij elkaar, maar in de Hugenholtzbocht ging het compleet mis: Antonelli dook aan de binnenkant, maar kwam te ver naar boven en kegelde Leclerc de muur in. Leclerc kon niet verder en Antonelli zakte door de lekke band die hij opliep terug naar P7. Door de twee late safety cars en de 15 seconden tijdstraf die boven zijn hoofd hingen, viel hij in de classificering terug tot P16. 

Na de race geeft de Mercedes-coureur toe dat de fout volledig bij hem ligt en waarom hij voor de nogal opportunistische actie ging: "Ik wist dat hij nog koude banden had en dat bocht 3 mijn beste kans was om hem (Leclerc) in te halen, want ik zat heel dicht bij hem. Ik plaatste de actie, maar het was teveel van het goede. Ik probeerde me nog in te houden, maar dat was te laat", verklaart Antonelli tegenover diverse media, waaronder RacingNews365, waarna hij ook zijn excuses aanbiedt aan Leclerc.

Antonelli baalt daarnaast ook van de tweede straf die hij kreeg voor het te snel rijden in de pitstraat: "Ik moet ervoor zorgen dat dat niet vaker gebeurd. Ik weet alleen niet tijdens welke pitstop ik dat deed. Waarschijnlijk de eerste. De safety cars pakten ook verkeerd uit, want ik had al bijna een gat van 15 seconden op de auto's achter me en ik denk dat ik nog op P6 of P7 had kunnen eindigen."

Praat mee!

x
Breaking Hamilton ontvangt forse gridstraf na grove overtreding