In 2017 vonden er slechts 435 inhaalacties plaats tijdens twintig races. Een jaar eerder zagen we nog 866 inhaalacties verdeeld over 21 races. Een forse afname dus waar niet alleen de fans over klagen maar ook de coureurs zelf. Max Verstappen, normaal de koning van de inhaalacties, slaagde er in 2017 maar 22 keer in om een concurrent te passeren. Zijn teamgenoot Daniel Ricciardo was in 2017 degene die de meeste inhaalacties uitvoerde, hij passeerde maar liefst 43 keer een andere wagen. Alleen met DRS lukt het nog om je voorganger in te halen en volgens de teambaas van Ferrari zit daar dan ook direct de oplossing voor het probleem.
In gesprek met de Italiaanse pers in Maranello laat hij weten dat de oplossing eigenlijk heel simpel is. "Wat kunnen we eraan doen? Wat mij betreft, is het heel simpel. We kunnen het aantal keren wijzigen dat een coureur DRS kan gebruiken. Waarom moet een coureur wachten tot bepaalde sectoren op het circuit? Zorg er gewoon voor dat een coureur overal DRS kan gebruiken. Op die manier kan een coureur zijn talent laten zien maar ook hoe moedig hij is." Arrivabene voegt er vervolgens nog sarcastisch aan toe. "Dit zijn de zaken die we moeten bespreken, niet het afschaffen van grid girls."
Meest gelezen