Om deze content te zien moet je cookies accepteren
Je kunt je cookievoorkeuren hier wijzigen. Accepteer hierbij onder het knopje "Opties beheren" minimaal: "Informatie op een apparaat opslaan en/of openen".
Blijf je deze melding zien? Schakel dan eventueel geinstalleerde browserextensies uit of probeer een andere web browser. Of klik hier om de embed alsnog in te laden. Besef hierbij wel dat er mogelijk externe cookies geplaatst worden.
Bandenexpert schat in: "Russell verloor zoveel kilo aan extra rubber"
George Russell reed langer door op zijn banden dan gepland, waardoor hij meer slijtage kende dan beraamd en dus meer gewicht van de banden schraapte. Was dat genoeg om onder het minimumgewicht uit de te komen? Bandenexpert Kees van de Grint pakte het telraam erbij en kwam tot de volgende conclusie.
Praat mee!
Dyeus
Waar is de conclusie?
Patrick4500
Minimaal 6 kg rubber verloren
Carin123
Moet je het bijgevoegde filmpje van viaplay bekijken.
Matthijs Roskam
Lekker kort verhaal, MAND! Verder, leuk, maar Alonso heeft ook maar 1 stop gedaan.
Dit bericht is aangepast op:
eric#79626
Is die ook gewogen?
Hennie-1965
Volgens mij word elke wagen en coureur gewogen, alleen de top 3 hebben/krijgen meer controles, dus de wagen van Alonso is ook gewogen en ook een brandstof monster afgetapt !
Houdierust
Ik ben benieuwd naar de conclusie🤓
Carin123
Moet je het bijgevoegde filmpje van viaplay bekijken.
RaceMarc
Als je dan hoort dat ze op de radio zeiden "ohh wacht we moeten hier de pits in" dan zijn ze compleet vergeten dat er geen uitloop ronde is. Dan snap ik dat Toto zo nors keek die zag de bui al hangen en schaamde zich kapot voor een simpele fout als deze.
RushHour
Het minimale gewicht zit dus op 798 kg. Maar hoe zit dit na een touché of bij het verliezen van onderdelen? Als een coureur bijvoorbeeld in de laatste ronde een voorvleugel verliest door een touché, maar de wedstrijd wel kan uitrijden. Dan weegt die auto zonder voorvleugel ook nooit 798 kg. Wordt die dan ook gediskwalificeerd?
Tim_Douwersma
Ja, bij mijn weten wel.
RushHour
Toevallig luisterde ik de podcast van F1 aan Tafel gisteren. Daarin stelde een luisteraar dezelfde vraag. Antwoord van. Frans Verschuur was dat ze dan een reserve vleugel erop mogen zetten en dat die altijd precies hetzelfde gewicht hebben.
FormerFormula1Engineer
@RushHour . Dan wordt de auto gewogen waarbij de complete voorvleugel, dus ook het deel wat nog wel intact is, wordt verwijderd en een nieuwe vleugel op de auto gelegd. Hoeft dus niet eens gemonteerd te worden. Een kapotte voorvleugel wordt gezien als een nadeel en niet als een voordeel vanwege gewichtsafname. Van een diskwalificatie kan geen sprake zijn. De vleugel mag lichter zijn maar niet zwaarder. Zo lang de auto maar voldoet aan de minimumgewichts eisen met de nieuwe vleugel.
Praat mee!
Dyeus
Waar is de conclusie?
Patrick4500
Minimaal 6 kg rubber verloren
Carin123
Moet je het bijgevoegde filmpje van viaplay bekijken.
Matthijs Roskam
Lekker kort verhaal, MAND! Verder, leuk, maar Alonso heeft ook maar 1 stop gedaan.
Dit bericht is aangepast op:
eric#79626
Is die ook gewogen?
Hennie-1965
Volgens mij word elke wagen en coureur gewogen, alleen de top 3 hebben/krijgen meer controles, dus de wagen van Alonso is ook gewogen en ook een brandstof monster afgetapt !
Houdierust
Ik ben benieuwd naar de conclusie🤓
Carin123
Moet je het bijgevoegde filmpje van viaplay bekijken.
RaceMarc
Als je dan hoort dat ze op de radio zeiden "ohh wacht we moeten hier de pits in" dan zijn ze compleet vergeten dat er geen uitloop ronde is. Dan snap ik dat Toto zo nors keek die zag de bui al hangen en schaamde zich kapot voor een simpele fout als deze.
RushHour
Het minimale gewicht zit dus op 798 kg. Maar hoe zit dit na een touché of bij het verliezen van onderdelen? Als een coureur bijvoorbeeld in de laatste ronde een voorvleugel verliest door een touché, maar de wedstrijd wel kan uitrijden. Dan weegt die auto zonder voorvleugel ook nooit 798 kg. Wordt die dan ook gediskwalificeerd?
Tim_Douwersma
Ja, bij mijn weten wel.
RushHour
Toevallig luisterde ik de podcast van F1 aan Tafel gisteren. Daarin stelde een luisteraar dezelfde vraag. Antwoord van. Frans Verschuur was dat ze dan een reserve vleugel erop mogen zetten en dat die altijd precies hetzelfde gewicht hebben.
FormerFormula1Engineer
@RushHour . Dan wordt de auto gewogen waarbij de complete voorvleugel, dus ook het deel wat nog wel intact is, wordt verwijderd en een nieuwe vleugel op de auto gelegd. Hoeft dus niet eens gemonteerd te worden. Een kapotte voorvleugel wordt gezien als een nadeel en niet als een voordeel vanwege gewichtsafname. Van een diskwalificatie kan geen sprake zijn. De vleugel mag lichter zijn maar niet zwaarder. Zo lang de auto maar voldoet aan de minimumgewichts eisen met de nieuwe vleugel.
Dit bericht is aangepast op: