Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Australië

Australië

China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije GP Hongarije

Start race
04 d 09:11:54
Kwali. Kwalificatie
Race Race
Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Qatar

Qatar

Abu Dhabi

Abu Dhabi

Bandenexpert schat in: "Russell verloor zoveel kilo aan extra rubber"

George Russell reed langer door op zijn banden dan gepland, waardoor hij meer slijtage kende dan beraamd en dus meer gewicht van de banden schraapte. Was dat genoeg om onder het minimumgewicht uit de te komen? Bandenexpert Kees van de Grint pakte het telraam erbij en kwam tot de volgende conclusie.

Praat mee!

  1. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    Matthijs Roskam

    Lekker kort verhaal, MAND! Verder, leuk, maar Alonso heeft ook maar 1 stop gedaan.

    Dit bericht is aangepast op:

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_numbers/avatars_numbers_2024_mv.png

        Hennie-1965

        Volgens mij word elke wagen en coureur gewogen, alleen de top 3 hebben/krijgen meer controles, dus de wagen van Alonso is ook gewogen en ook een brandstof monster afgetapt !

  2. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/avatars_helmets/avatars_helmets_2024_mv.png

    RaceMarc

    Als je dan hoort dat ze op de radio zeiden "ohh wacht we moeten hier de pits in" dan zijn ze compleet vergeten dat er geen uitloop ronde is. Dan snap ik dat Toto zo nors keek die zag de bui al hangen en schaamde zich kapot voor een simpele fout als deze.

  3. https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

    RushHour

    Het minimale gewicht zit dus op 798 kg. Maar hoe zit dit na een touché of bij het verliezen van onderdelen? Als een coureur bijvoorbeeld in de laatste ronde een voorvleugel verliest door een touché, maar de wedstrijd wel kan uitrijden. Dan weegt die auto zonder voorvleugel ook nooit 798 kg. Wordt die dan ook gediskwalificeerd?

      • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

        RushHour

        Toevallig luisterde ik de podcast van F1 aan Tafel gisteren. Daarin stelde een luisteraar dezelfde vraag. Antwoord van. Frans Verschuur was dat ze dan een reserve vleugel erop mogen zetten en dat die altijd precies hetzelfde gewicht hebben.

    • https://cdn.racingnews365.com/Avatars/small/default.png

      FormerFormula1Engineer

      @RushHour . Dan wordt de auto gewogen waarbij de complete voorvleugel, dus ook het deel wat nog wel intact is, wordt verwijderd en een nieuwe vleugel op de auto gelegd. Hoeft dus niet eens gemonteerd te worden. Een kapotte voorvleugel wordt gezien als een nadeel en niet als een voordeel vanwege gewichtsafname. Van een diskwalificatie kan geen sprake zijn. De vleugel mag lichter zijn maar niet zwaarder. Zo lang de auto maar voldoet aan de minimumgewichts eisen met de nieuwe vleugel.

      Dit bericht is aangepast op:

x
Hamilton Vrijgezelle Hamilton kijkt vol verbazing naar gezinslevens Verstappen en co: "Hoe doen ze dat?"