Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Bekendmaking nieuwe Formule 1-regels voor 2021 duurt te lang'

Er wordt al anderhalf jaar gesproken over de nieuwe F1-regels die vanaf 2021 ingevoerd gaan worden, maar nog altijd is er geen enkele wijziging vastgelegd. Dit tot ongenoegen van Mercedes-adviseur Niki Lauda.

De reglementswijzigingen voor 2021 worden de grootste wijzigingen in de moderne Formule 1. Niet alleen gaan de auto's er compleet anders uitzien ,en worden ze uitgerust met nieuwe motoren, ook het model voor kosten en opbrengsten voor de teams gaat er anders uitzien. Zo wordt er een budgetlimiet ingevoerd en komt er een andere verdeling van het TV- en prijzengeld. "We zijn in gesprek met Liberty om uit te zoeken wat er in de toekomst gaat veranderen. Die gesprekken duren alleen veel te lang vind ik, zonder dat er concrete voorstellen zijn. Tegen het einde van dit jaar moet dit opgelost zijn en weten we wat de veranderingen voor 2021 zijn", laat Lauda aan Motorsport-Total.com weten.

Met name Mercedes en Ferrari hebben mening maal gedreigd om de Formule 1 te verlaten als de regels teveel veranderen. De eerste ideeën van Liberty Media omtrent de nieuwe motoren en budgetten zijn niet goed ontvangen door de topteams. De nieuwe F1-motoren worden goedkoper en technisch minder complex. Zo verdwijnt de MGU-H. De budgetlimiet van $ 150 miljoen per jaar die Liberty wil invoeren is tegen de wil van Mercedes en Ferrari. Zij spenderen momenteel $ 450 miljoen per jaar. Ook het idee van Liberty om de telemetrie van de auto's veel verder terug te dringen, en zo de rol van de coureurs groter te maken, stuit op weerstand.

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal