De 78-jarige Amerikaan is van mening dat de twee teveel conflicterende belangen hebben. "Als je twee nummers één in je team hebt, werk je problemen in de hand. De rijders zullen punten van elkaar afsnoepen. Eerder dit seizoen hebben Daniel en Max al de ultieme blunder gemaakt door tegen elkaar aan te rijden. We hebben in het recente verleden bij Nico Rosberg en Lewis Hamilton kunnen zien hoeveel punten een interne strijd kan kosten. Het creëert hoe dan ook een slechte situatie." "De beste oplossing is door een absolute nummer één aan te stellen en een nummer twee te hebben die de kruimels opraapt. Zo zagen we dat bij Ferrari, waar Michael Schumacher in Eddie Irvine en Rubens Barrichello contractueel vastgelegde waterdragers had. Voor het team is dat het beste scenario", meent Andretti, die in zijn wereldkampioenschapsjaar 1978 de absolute nummer één was bij broodheer Lotus. "Waarom Ricciardo bij Red Bull weg is gegaan? Daniel is de enige die het antwoord daarop weet. Max heeft er, zo kunnen we aannemen, vast mee te maken. Daniel was de nummer één in het team toen Max kwam en Max duldt geen tweede plek. Bij Renault heeft Daniel die nummer één-status terug. Er moest in Daniels ogen wat gebeuren en een overstap naar Renault was de oplossing."
Meest gelezen