Het team van Abt Cupra blijft worstelen met de aandrijflijn van de nieuwe Gen3-bolide. Het maakt dat Robin Frijns en Nico Mueller niet alleen in de kwalificatie, maar ook in de race geen vuist kunnen maken. Ze eindigen beiden in de achterhoede met Frijns op P14. Vooraan was het lang onduidelijk wie zou gaan winnen. Ja, de Nissan-formatie toonde zich sterk en bezette samen met het McLaren-klantenteam liefst drie van de eerste vier startplaatsen, geholpen door een softwareupgrade voor de elektrische aandrijving. In de race echter geven die jongens terrein prijs en zijn het respectievelijk Nick Cassidy, Mitch Evans en Jake Dennis die opschuiven naar de top drie-posities. Het veld blijft als een touwtje bij elkaar, maar Cassidy houdt zijn Envision-bolide extreem breed. De safety car biedt in dat opzicht uitkomst als Max Guenther en Dan Ticktum tegen elkaar aan rijden. Het maakt dat de ronden wegtikken en men even op adem kan komen, alvorens de actie op dezelfde manier verder gaat. Cassidy blijft echter volledig tegen de druk bestand en wint de race in Monte Carlo met Evans en Dennis naast hem op het podium. Kampioenschapsleider Pascal Wehrlein weet zich niet uit het middenveld te knokken en rijdt zelfs wat schade. Hij finisht zodoende buiten de punten en moet de kampioenschapsleiding afstaan aan Cassidy.
Meest gelezen