Vers uit de auto steekt Valtteri Bottas zijn bewondering voor Mercedes en de auto voor dit jaar niet onder stoelen of banken: "Dit voelt goed zeg, en wat heb ik dit gemist", zo begint hij. "Het is bijzonder om weer op de limiet te rijden, dit is een moment waar we lang naartoe hebben gewerkt. Het voelt goed om hier te staan en daar moet ik het team voor bedanken. We hebben geweldig werk geleverd en zijn op dit moment een klasse apart." Bottas rekent zich na de eerste klap van 2020 echter nog niet rijk: "Dit is een indrukwekkend resultaat, maar het is natuurlijk nog maar de eerste kwalificatie van het jaar", vervolgt Bottas, alvorens hij weer het team bedankt. "De auto is geweldig om mee te rijden. Dit resultaat is voor nu heel erg goed, maar uiteindelijk is het de zondag die telt."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









