Een paar uur na de finish in Canada diende Red Bull tóch een protest in tegen George Russell. De aanleiding was een incident met Max Verstappen tijdens de safety car, veroorzaakt door een crash van Lando Norris. Russell reed op het rechte stuk achter de safety car aan, maar vertraagde ineens flink. Daardoor kwam Verstappen zelfs even voor hem terecht.
Het protest ging vooral over de toegestane wagenlengtes richting de safety car. De leidende coureur, in dit geval Russell, moet altijd binnen tien wagenlengtes blijven. Red Bull stelde dat punt ter discussie door bij de FIA aan te kloppen en te proberen de zege te pakken met Verstappen.
De FIA heeft uiteindelijk besloten dat het protest wordt afgewezen. De stewards hebben vastgesteld dat Russell geen roekeloos rijgedrag vertoonde en zijn coulant over de wagenlengtes. Volgens hen is er wat betreft wagenlengtes een zekere mate van coulantie door de verschillen in snelheid.
Bovendien vonden zij dat Russell geen onsportief gedrag liet zien door direct het inhalen van Verstappen te melden. Red Bull had daar namelijk bezwaar tegen gemaakt. De zege van Russell staat dan ook vast.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!