Max Verstappen kwam vrijdag onder de schuilnaam Franz Hermann in actie in een Ferrari 296 GT3 op de Nurburgring. De Nederlander rijdt wel vaker in GT3's tijdens tests, maar deed dat nu dus in de openbaarheid. Bovendien meldde Auto, Motor und Sport dat Verstappen van plan zou zijn om dit jaar de zogenaamde Nordschleife-licentie te halen, om zo deel te nemen aan officiële evenementen van de Nurburgring Langstrecken-Serie en aan de 24-uursrace op de Nurburgring.
Maar daarvoor moet nog een obstakel worden overwonnen, zo schrijft Alex Brundle, de zoon van voormalig F1-coureur en hedendaags analist Martin Brundle, op X. "Als Max Verstappen mee wil doen aan een GT3-race op de Nurburgring, moet hij volgens de letter van de wet twee races van in totaal 14 ronden rijden, in een auto met een vermogen dat gelijk is aan een gedetunede Porsche Cayman. Om zo een A-vergunning te krijgen."
Daarna haalt hij nog een eigen ervaring aan. "Martin Brundle deed een paar jaar geleden iets soortgelijks om met mij te racen. In mijn ervaring zijn de organisatoren vrij militant over het feit dat er geen uitzonderingen zijn. Max Verstappen in een club spec van BMW/Porsche, dat zou wel eens in onze toekomst kunnen liggen. Dat zou gaaf zijn."
Vervolgens reageert iemand op het bericht van Brundle. "Ik had gedacht dat een FIA-superlicentie de lagere licenties zou overtroeven", waar Brundle veelzeggend op reageert. "Je zou... maar dat doet het niet."
Bekijk hieronder de post van Alex Brundle op X!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!