Sky F1-analist Jenson Button merkte tijdens het live-commentaar een unieke eigenschap op aan Alonso's stuurinstellingen. "Het lijkt erop dat hij andere stuurverhoudingen heeft. Hij heeft veel stuurhoek in de auto," aldus Button.
Volgens Button past deze aanpassing perfect bij een circuit als Singapore. "Je zou dat kunnen doen op een circuit als dit. Je wilt niet dat minimale input direct van invloed kan zijn op de balans en op deze manier reageert de auto wat rustiger," aldus de voormalig wereldkampioen. Met name het doorgaans wat nerveuze instuurmoment wordt op die manier wat afgevlakt.
De hogere stuurverhouding betekent dat Alonso meer input moet geven om de wielen te laten draaien. Dat is minder belastend, wat een voordeel is over een lange zware race, maar vereist wel meer input - hij moet zijn armen verder draaien: "Hij kruist zelfs zijn armen in veel bochten, maar het lijkt voor hem te werken", merkt Button op.
Alonso's aanpassing lijkt een slimme zet om de zware omstandigheden in Singapore het hoofd te bieden. De technische keuze biedt zijn lichaam de nodige verlichting tijdens de lange en veeleisende race in Singapore. Het is een fraai voorbeeld van hoe Alonso zijn ervaring soms optimaal weet te benutten.
Pakt Max Verstappen weer een podium of zege? Bij Unibet ontvang je dan liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!