Als Cadillac F1 in 2026 op de Formule 1-grid verschijnt, zal kledinggigant Tommy Hilfiger als belangrijke sponsor op de bolide prijken. Zoveel werd duidelijk uit een aankondiging op de dinsdagavond.
Beide partijen, beiden grote spelers in hun respectievelijke industrieën, reageren verheugd met de samenwerking: "We zijn een Amerikaans team dat één van de meest iconische Amerikaanse merken aller tijden vertegenwoordigt", aldus teambaas Graeme Lowdon. "Tommy Hilfiger is ook een Amerikaans icoon en de naam die het merk gemaakt heeft in de Formule 1 is ongeëvenaard."
"Nu we een gedurfde nieuwe visie naar de paddock brengen, weerspiegelt deze samenwerking echt de geest van wat we aan het opbouwen zijn. Samen zijn we niet alleen aan het racen, maar stimuleren we innovatie die de toekomst van zowel entertainment als techniek zal vormgeven."
Tommy Hilfiger zelf voegde daar het volgende aan toe: "Twee iconen. Één visie. Een gedurfd nieuw tijdperk van Amerikaanse autosport."
"We zijn trots om ons F1-verhaal voort te zetten samen met Cadillac. We delen een visie om de legacy van F1 te eren en tegelijkertijd vooruit te duwen - waarbij we vieren waar we vandaan komen en opnieuw vormgeven waar we naartoe kunnen gaan."
"Nu de de sport wereldwijd blijft groeien, is er nooit een beter moment geweest om groots te dromen en de wereld te laten zien wat een Amerikaans team aan de grid kan toevoegen."
Foto: Fictieve auto van APX GP uit de film 'F1'.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!