Na de Grand Prix van Bahrein ging het eigenlijk maar om één ding en dat was juist iets waar je na afloop van een Formule 1-race niet over wil praten: track limits. Lewis Hamilton negeerde de track limits een kleine dertig keer en kwam ermee weg, terwijl Max Verstappen flink gestraft voor die ene keer dat hij het wel deed. Hij moest de leiding die erdoor gewonnen was, teruggeven. Het zijn discussies die afbreuk doen aan een verder prachtige race die bol stond van de spanning in de strijd om de overwinning. De circuitbaas van het Bahrain International Circuit, Sjeik Salman Bin Isa Al Khalifa, heeft wel een idee over hoe dat in de toekomst voorkomen kan worden en is bereid zijn circuit ervoor aan te passen. "Als racelocatie van de Formule 1 volgen we natuurlijk de richtlijnen van de FIA en geven we gehoor aan wat zij nodig hebben", zo begint hij in een exclusief interview met RacingNews365. "Maar we kunnen bijvoorbeeld een extra rij kerbstones neerleggen in bocht vier, daar waar we al de rood-witte kerbstones hebben liggen." "Het idee erachter is natuurlijk om de coureurs op het circuit te houden en hen het voordeel van buiten de baan gaan te ontnemen", vervolgt hij. "Het idee is dat we ons samen met de FIA buigen over een plan waarbij we mogelijk de kerbstones verlengen met een tweede laag of iets dergelijks. Zolang er geen voordeel voor de coureurs bestaat, zullen ze het wel laten (om wijd te gaan, red.)."
Meest gelezen