De nieuwe game F1 2019 zal dit jaar al verkrijgbaar zijn op 28 juni, terwijl de edities van afgelopen seizoen pas in augustus of september verschenen. "Het was zowel het doel van de Formule 1 als Codemasters om de release te vervroegen. Hoe eerder de game in het seizoen uitkomt, hoe langer deze relevant is. Dat is er ook nog de meeste spanning", legt Lee Mather, de creative director achter de Formule 1-games van Codemasters, uit in gesprek met RacingNews365 . Mather prijst de houding van de commerciële rechtenhouder Formula One Management sinds het aantreden van nieuwe eigenaar Liberty Media twee jaar geleden: "Er zijn veel nieuwe mensen daar waarmee we goede gesprekken voeren. Zowel de sport als de game worden daar beter van, merken we." Ondanks de welwillendheid van Liberty om nieuwe initiatieven te ontplooien, zoals ook de Netflix-serie Formula 1: Drive to Survive , werkt de rol van Codemasters hier volgens Mather anders: "Wij dragen de nieuwe features aan, dat is immers ook ons vak als gamemakers. Dus zo leggen we de mensen in de Formule 1 uit wat goed werkt en wat niet." Eén van de nieuwe features is de mogelijkheid om in F1 2019 ook met Formule 2-auto's te kunnen rijden, terwijl ook de onlineopties flink worden uitgebreid.
Meest gelezen