Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr
  • 1 VER LAP 63
  • 2 HAM + 22.000
  • 3 NOR + 23.702
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 29.148
  • 3 BOT + 33.530
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 15.841
  • 3 BOT + 26.610
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
  • 1 VER LAP 78
  • 2 SAI + 8.968
  • 3 NOR + 19.427
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
  • 1 PER LAP 51
  • 2 VET + 1.385
  • 3 GAS + 2.762
mco
fra
vr 18 jun - zo 20 jun
  • 1 VER LAP 53
  • 2 HAM + 2.904
  • 3 PER + 8.811
aze
aut
vr 25 jun - zo 27 jun
  • 1 VER LAP 71
  • 2 HAM + 35.743
  • 3 BOT + 46.907
fra
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
  • 1 VER LAP 71
  • 2 BOT + 17.973
  • 3 NOR + 20.019
aut
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 LEC + 3.871
  • 3 BOT + 11.125
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
tur
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
rus
jpn
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
tur
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
jpn
mex
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
usa
bra
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
mex
aus
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
aus
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
hun Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Coronel: "Daarom doet Ferrari wel mee om polepositions, maar niet om GP-zeges"

Ferrari verraste vriend en vijand door in twee opeenvolgende Grands Prix met Charles Leclerc de poleposition op te eisen. Vooralsnog heeft de Scuderia dat nog niet weten om te zetten in een goede kans op de overwinning. Tom Coronel en Ruud Dimmers leggen in de nieuwste podcast van RacingNews365 uit waar dat mee te maken heeft.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Charles Leclerc pakte de poleposition in zowel Monaco als Bakoe. 'Ferrari is terug!' kopten de Italiaanse kranten al, maar die conclusie is slechts deels waar. In de races kunnen ze immers niet voortborduren op de geweldige kwalificaties. Gevraagd waar dat mee te maken heeft, voeren autocoureur Tom Coronel en F1-expert Ruud Dimmers in de nieuwe podcast van RacingNews365 twee argumenten aan.

"Voor mij is het gewoon duidelijk dat de ze de auto voor één ronde héél snel weten te maken. Dat heeft te maken met het laden van het hybridesysteem. Dat systeem is nog niet sterk genoeg dat ze dat continu en over een langere afstand in kunnen zetten", zo legt Tom Coronel uit. "In die ene ronde komt dat dan wel goed, maar dan weet je ook dat het in de race niet goedkomt. Dat is waar Ferrari nu de focus op moet leggen."

Gesprekspartner Ruud Dimmers bevestigt instemmend de woorden van Coronel, maar voegt daar een tweede verklaring aan toe. "Ze komen nu zo'n 20 tot 30 pk te kort. Ze hebben een beetje het probleem dat Honda voorheen altijd had, namelijk dat de hybridesystemen niet snel genoeg opgeladen worden."

"Daar komt echter nog eens bij dat die auto werkelijk banden vreet", vervolgt Dimmers. "Als je kijkt naar alle races van dit seizoen, dan zie je dat Ferrari heel snel door het rubber heen gaat", vervolgt hij, waarop hij direct bijval krijgt van Coronel.

"Dat is waarom ze zo snel zijn in de kwalificatie. Het betekent dat die auto de grip echt pakt, en als je te veel pakt, dan vreet je ze te snel op. Onder een auto met veel grip werkt een auto heel snel, maar de hoeveelheid grip neemt dan ook heel snel af, want je vraagt te veel van die banden. Het is goed voor een snel rondje, maar niet voor de levensduur van de band."

Volgens Coronel kampten Verstappen Red Bull gedurende de eerste paar races met dezelfde problemen, zij het in iets minder mate: "We zagen dat de Mercedes wat zuiniger met de banden omsprong dan de Red Bull."

Heeft Red Bull gesjoemeld met haar bandenspanning? "Onmogelijk", zo oordeelt men in de nieuwste RacingNews365-podcast, waarin Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Mental Theo vooruitblikken op de Grand Prix van Frankrijk. Gaat Mercedes terugslaan, of kan Max Verstappen wederom schitteren? Beluister de podcast hieronder.

6 reacties

    x