Vanaf Q3 op de zaterdag vielen alle puzzelstukje voor alles wat Max Verstappen, Red Bull en Honda is in elkaar. Het decor voor de eerste overwinning had voor met name Honda niet mooier kunnen zijn. De manier waarop alles samenkwam, met Max Verstappen als de grote ster, heeft Honda's motorsportpresident Koji Watanabe diep geraakt, zo laat hij weten tegenover As-web . "Alles was perfect en hij boekte hier zijn vierde overwinning op rij op Suzuka. Ik ben heel erg gelukkig en dankbaar voor zijn zege op dit circuit, zijn laatste binnen ons partnership met Red Bull. Deze samenwerking, waarbinnen we samen mogen werken met Max, is een aanwinst voor ons." Net als velen kreeg ook Honda weer een reminder uit welk racehout Verstappen is gesneden. Verstappen reed op de toppen van zijn kunnen, misschien wel aangespoord door het feit dat het zijn laatste race met Honda op Suzuka was. "Niet alleen kwamen zijn technische rijkwaliteiten bovendrijven, het leek er ook op dat hij met passie reed. Hij was zich er goed van bewust dat dit zijn laatste race op Suzuka met Honda was. Dat speelde vanaf het begin mee in zijn hoofd en die passie zag je terug in zijn manier van rijden. We waren zeer ontroerd terwijl we naar hem keken, hij was echt geweldig."
Meest gelezen
Nooit meer iets van de Formule 1 missen? Dat kan! Zet met een druk op de knop de Formule 1-kalender van 2026 in jouw agenda. Gebruik de button hieronder om hem in de agenda van je smartphone of pc te plaatsen en mis geen seconde van het nieuwe seizoen!
+ Toevoegen aan agenda + Toevoegen aan agenda
We hebben ook een versie met alleen de race en kwalificatie.
klik hier voor deze versie en meer uitleg.









